Cuma 15.11.2013
Son Güncelleme: Cuma 15.11.2013

Ferrari'ye kızdı spor oto üretti

Hız ve tutkuyu temsil eden süper spor otomobil markalarının başında gelen Lamborghini, bugün 50'nci yaşını kutlarken markanın her model isminde bir boğanın hikayesi var

Bazı otomobilleri, yolda giderken gördüğümüzde heyecanlanırken dergilerde veya ekranda da keyifle bakarız. İşte estetik, tasarım ve motor sesiyle bile sıra dışı bir marka olan Lamborghini, Ferruccio Lamborghini tarafından kuruldu. İkinci Dünya Savaşı'nın ardından traktör üreten fakat hızlı otomobillere karşı da büyük ilgisi olan Ferruccio Lamborghini'nin kullandığı Ferrari'nin sürekli arıza yapması spor otomobil üretimini tetikledi. Enzo Ferrari ile görüşemeyen ve şikayetlerini anlatamayan Ferruccio Lamborghini, Ferrari'den daha iyi bir spor otomobil üretmeye karar verdi. Yeni model çalışmalarına 1962 yılında başlayan Lamborghini, Ekim 1963'te Automobili Ferruccio Lamborghini adlı şirketi kurdu. Üretim için Modena yakınlarında kurulan tesiste ilk konsept model olan 350 GTV'yi geliştirildi. Franco Scaglione ile Carrozzeria Touring tarafından tasarlanan 350 GTV, Kasım 1963'te Torino Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. 1964'te konsept 350 GTV elden geçirilerek hazırlanan 350 GT modelinin üretimine başlandı. Ardından 1966'da 2+2 kişilik 400 GT modelleri üretilmeye başladı. Ancak Lamborghini'nin yol tutuş özellikleri, sürüşü ve performansıyla daha keyifli ve Ferrari'ye ciddi rakip olacak bir modele ihtiyacı vardı. Bu model Bertone tarafından tasarlanan Miura oldu ve 1966'da tanıtıldı. İtalyan üreticinin 1971'de Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıttığı konsepti ise bir anda tüm dikkatlerin kendi üzerine çekilmesine neden oldu. İşte bu model, Countach'tı ve Bertone imzası taşıyan Countach, Marcello Gandini tarafından tasarlandı.
CHRYSLER SATIN ALDI
1987 yılında Chrysler tarafından satın alınan Lamborghini, Lee Iacocca'nın ısrarıyla Countach modelinin yerini alacak yeni bir süper spor geliştirmeye başladı. Lamborghini 25'nci yılını özel seri Countach modelini üretirken Diablo'nun da geliştirme faaliyetleri devam ediyordu. Sonunda Bertone imzalı tasarımıyla bu ortadan motorlu olarak geliştirilen Diablo gün ışığına çıktı. 1994'te Chrysler, Lamborghini'yi Megatech isimli şirkete sattı. Ancak bu ortaklık fazla uzun sürmedi ve İtalyan markanın 1997 yılındaki yeni sahibi Audi oldu. Almanlar V12 serisine alternatif daha küçük bir model üretme düşüncesinin markanın uzun vadedeki geleceğini sağlamlaştıracağını düşünüyorlardı. Sonunda tarihler 2001'i gösterdiğinde Diablo'nun yerini alacak olan model yani Murcielago ortaya çıktı ve bu araç değişimin ilk Lamborghini'siydi. Murcielago'da 580 bg gücünde V12 vardı. Diğer küçük Lamborghini, yani Gallardo ise 2004'te yollara çıkmaya başladı. Gallardo, Lamborghini satışlarını tetikledi. 2012 yılında Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Aventador LP700 mühendislik özellikleri, teknolojisi, tasarımı ve performansıyla önceki Lamborghini'lerin koltuğunu başarılıyla dolduran bir model. Sonuçta tarihi boyunca birkaç kez el değiştirse de çizgisinden çıkmayan Lamborghini, bugün üretim rakamlarını perçinleyerek artırmaya devam ediyor.
TRAKTÖR ÜRETİMİNDE 65 YIL
Başta askeri araçlar olmak üzere çeşitli kurtarma ve çekme işlemleri için geliştirilen ilk traktör, 1948 yılında üretilmeye başlandı ve üzerinde Morris marka benzinli motoru görev yapıyordu. Lamborghini ilk seri üretim traktörü yani tarım traktörü L33 idi ve 1950 yılında üretilmeye başlandı. 1952 yılında 3 farklı tarım traktörü sunan Lamborghini'nin bu araçlarında Alman MWM marka dizel motor görev yapıyordu. 1954'te ilk paletli traktörünü üreten Lamborghini, 1956'da yeni üretim tesislerini faaliyete geçirdi.
HIZLI OTOMOBİLLERE MERAKLI
Kuzey İtalya'nın küçük bir köyünde 28 Nisan 1916'da dünyaya gelen Ferruccio Lamborghini'nin, çocuk yaştan itibaren makinelere karşı büyük bir ilgisi vardı. Mekanik eğimi alan Bay Lamborghini, savaş zamanında askeriyede çalıştı. Ardından kendi traktör markasını kuran Lamborghini, bu sürede hızlı otomobillere olan merakıyla öne çıkarken 1972 yılında traktör fabrikasını Fiat'a, 1978'de de otomobil kısmını İsviçreli bir aileye devretti. Ardından emekli olarak kendi çiftliğinde yaşamına devam eden Ferruccio Lamborghini, 1993 yılında hayata veda etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.