Salı 26.11.2013 00:00

Kış lastiği kullanımında artış

Otomotiv Lastik Satıcıları ve Servisçileri Derneği (LASED) Başkanı Mustafa Karataş, kış lastiği kullanımının giderek arttığını belirterek, "2011 yılına kadar yüzde 15 seviyelerinde dolaşan kış lastiği kullanımı yüzde 30'lara kadar yükseldi. Biz bu rakamın 2013-2014 yıllarında kış koşulları da dikkate alınarak yüzde 40'lara yani 4-4,5 milyon adetlere kadar çıkacağı düşüncesindeyiz" dedi.
Karataş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'de yağışlı havaların etkisini göstermeye başladığı bugünlerde kış lastiği kullanımının önemine dikkati çekti.
Emniyetli bir sürüş için 7 derecenin altındaki hava sıcaklıklarında kış lastiği kullanılması gerektiğine işaret eden Karataş, kış lastiği kullanımı için kar yada yağmur yağmasının beklenmemesi gerektiğini vurguladı.
Karataş, Türkiye lastik yenileme pazarının yaklaşık 14 milyon adet olduğunu belirterek, bunun yaklaşık 3,5 milyon adetlik kısmının ise kış lastiklerinden oluştuğunu dile getirdi.
KIŞ LASTİĞİ KULLANIMI ARTIYOR

Karataş, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının kış lastiği uygulamalarına ilişkin genelgesinden sonra tüketicilerin bu konuda bilinçlendiğini ve kullanımda ciddi artışlar yaşandığını ifade ederek, "2011 yılına kadar yüzde 15 seviyelerinde dolaşan kış lastiği kullanımını yüzde 30'lara kadar yükseldi. Biz bu rakamın 2013-2014 yılları arası kış koşulları da dikkate alınarak yüzde 40'lara yani 4-4,5 milyon adetlere kadar çıkacağı düşüncesindeyiz" diye konuştu.
Karataş, Türkiye'de 2 milyar liraya yaklaşan bir yenileme pazarı olduğuna işaret ederek, bunun 900 milyon liralık kısmının kış lastiği pazarından oluştuğunu söyledi.
M+S TİPİ LASTİKLERE DİKKAT

Karataş, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının kış lastiği genelgesini genel olarak desteklediklerini ancak minibüs, otomobil ve kamyonet türü araçların lastiklerinde sadece M+S (Çamur+Kar) işaretinin yeterli görülmesinin hatalı bir uygulama olduğunu vurguladı.
Söz konusu lastiklerin herhangi bir standardı bulunmadığını kaydeden Karataş, M+S tipi lastiklerin bağımsız test kuruluşları tarafından yapılan fren testlerinde kışın, kış lastiğine göre daha uzun fren mesafesi, yazın da yaz lastiğine göre daha uzun fren mesafesi verdiğine dikkati çekti.
M+S logolu lastiklerin kış lastiği olarak kabul edilmesi konusunda düşünülmesi gerektiğini ifade eden Karataş, şöyle konuştu:
"Almanya'da kış koşullarında bir aracın trafiği aksatması üzerine altındaki lastiklere bakılmaksızın 80 avro ceza kesiliyor, Avusturya'da ise minibüs, otomobil ve kamyonet türü araçların lastiklerinde sadece M+S işaretinin kabul edilmesi durumunda lastik dibi derinliğinin en az 4 milimetre olması isteniyor.
Ülkemizde de minibüs, otomobil ve kamyonet türü araçların lastiklerinde sadece M+S işaretinin olması durumunda lastik diş dibi derinliği konusunda en az 4 milimetre olma zorunluluğu getirilmeli ve tüketicilerimiz mümkün olduğunca kalitesi test edilmiş markaların M+S logolu lastiklerini tercih etmelidir."
"KIŞ LASTİĞİ DENETİMLERİ YAPILMALI"
Karataş, özellikle hafif ticari taşıtlarda kış lastiği takılırken aracın fabrika çıkışı lastiğinin taşıma kapasitesinin esas alınması gerektiğini
ifade etti.
Sigorta mevzuatında düzenleme yapılarak "Kış Lastiği Genelgesi"ne aykırı durumlarda kasko sigorta hasar ödemelerinin tamamen veya kısmen
yapılmaması şartı getirilmesini isteyen Karataş, şu ifadeleri kullandı:
"Bununla birlikte Karayolu Trafik Kanunu'na bir an önce kış lastiği tanımı ve uygulamaları girmeli ve bütün araçları kapsamalı. Ayrıca şehirlerarası
yollarda yol kenarı denetim istasyonlarınca, şehir içi uygulamaları ise trafik polisi, jandarma ve belediyelerin yetkili ekipleri tarafından kış lastiği denetimleri yapılmalı.
Denetimlere yardımcı olmak amacıyla denetleme personeli kış lastiği konusunda eğitim almalı ve araçlarda kış lastiğinin takılı olduğu ön camlarında kış lastiği logolu stickerla bu araçta kış lastiği takıldığına dair yetkili lastik bayisi tarafından doldurulmuş kış lastiği denetim belgeleri olmalıdır."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.