Giriş Tarihi: 14.12.2013 11:57

2. el otomobile talep arttı

Manheim Türkiye Genel Müdürü Zafer Terzioğlu, "2. el otomobil piyasası gayet hareketli. Ocak-Eylül dönemindeki toplam 2. el araç satış adedi 3 milyon 119 bin adet oldu" dedi.

Terzioğlu, 2. el otomobil pazarının son durumu ve sektördeki gelişmelere ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtladı. Kış aylarına girilmesine
rağmen, 2. el otomobil piyasasının gayet hareketli olduğunu anlatan Terzioğlu, ocak-eylül dönemindeki toplam 2. el araç (binek ve hafif ticari) satışının 3 milyon 119 bin adete ulaştığını ve 2012 yılına göre satışların yüzde 7 artış gösterdiğini söyledi.

"0 ARAÇ SATIŞINI ARTIRMAK İÇİN YAPILAN KAMPANYALAR YÜZÜNDEN SON 1 AYDA 2. EL ARAÇ FİYATLARI YÜZDE 5 İLE YÜZDE 10 ARASINDA GERİLEDİ"

Sıfır araç satışını artırmak için yapılan kampanyaların son 1 ayda 2. el araç fiyatlarını yüzde 5 ile yüzde 10 arasında düşürdüğünü dile getiren Terzioğlu, 2014 ocak ayı ve sonrasında fiyatlarda çok hafif bir toparlanmanın ve bahar sezonunun başladığı nisan ayı ile birlikte fiyatların eski seviyesine tekrar ulaşmasının beklendiğini kaydetti.
2. el otomobil satışlarının yılsonu itibariyle 3 milyon 400 bin adet civarına ulaşmasını beklediklerini ifade eden Terzioğlu, "Geçen yıl 3 milyon 151 bin adetlik bir satış yapılmıştı. Binek ve hafif ticari araç satış toplamınınsa yüzde 7'lik bir büyüme ile 4 milyon 250 bin adet civarında olmasını bekliyoruz" diye konuştu.
"KREDİ KARTINA TAKSİT YAPILMASI 2. EL ARAÇ SATIŞINDA SIK KULLANILAN BİR YÖNTEM DEĞİL"

Terzioğlu, kredi kartına getirilen taksit sınırlandırmasının 2. el araç piyasasına yansımasına ilişkin de değerlendirmelerde bulundu. Kredi kartına taksit yapılmasının 2. el araç satışında sık kullanılan bir yöntem olmadığının altını çizen Terzioğlu, "Zaten düşük olan kar marjının önemli bir kısmı kredi kartı komisyonu olarak kesilir. Bu da müşteriler istese bile bayilerin bu hizmeti sunamaması anlamına geliyor" ifadelerini kullandı.
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in eski model araç ve dizel araçların vergi oranlarının artırılacağına dair açıklamalarını da değerlendiren Terzioğlu,
şunları kaydetti:
"Haberlerin detayını incelediğimizde Maliye Bakanı Sayın Mehmet Şimşek, 2. el araçlarda yüzde 1 olan KDV oranının artırılmasını değerlendiriyor. Burada yapılacak ciddi bir artışın iki önemli sonucu olur. Birincisi; piyasadaki 2. el araç değerlerinin seviyesi artamayacağına göre (çünkü bu değerler genelde sıfır aracın fiyatından geri dönerek hesaplanır) aracını satmak isteyen kurumların eline bugünkünden daha düşük bir bedel geçecektir.
İkincisi ise; 2. el ticari araçlarda çok sık rastladığımız gibi, araçlarını satmak isteyen kurumları kayıt dışına itme, satış bedelini (kanunun izin verdiği ölçüde düşük gösterme) ve olması gerekenden düşük KDV tahsilatı riski doğar. Ancak eğer burada bahsi gecen Motorlu Taşıtlar Vergisi'ndeki (MTV) artış (bu artışın makul ölçüde olması beklenerek) ise, bunun 2. el otomobil satışlarında çok ciddi bir etkisi olmaz diye düşünüyoruz."
"TWİTTER KANALIYLA MÜŞTERİLERİN İHTİYAÇLARI DOĞRULTUSUNDA ARAÇ SATIŞI GERÇEKLEŞTİRİYORUZ"

DOD Perakende Müdürü Erol Gündoğan ise, 2013 yıl sonu otomobil satışlarının yüzde 5'lik bir artışla 3,3 milyon adet seviyelerinde kapanacağını öngördüklerini söyledi.
DOD olarak 2012'yi 17 bin araç satışıyla kapattıklarını ve bu sene sonunda yüzde 18'lik bir büyümeyle 20 bin adedi geçmeyi hedeflediklerini aktaran Terzioğlu, "2. yarı yılda gerçekleşen kur oranlarındaki ciddi artışa rağmen sıfır kilometre araç satışı yapan tüm markaların düzenledikleri kampanyalarla fiyatlarda çok büyük bir artış yaşanmadı. İkinci elde de benzer şekilde büyük değişiklikler olmadı" dedi.
2. el otomobil pazarının istikrarlı büyümesine her yıl devam ettiğini dile getiren Gündoğan, bu yıl pazarda kurumsal yapılanmaların dikkat çektiğini ve alışveriş alışkanlıklarındaki değişiklikler ve tek noktadan hizmet alma anlayışının bu tarz yatırımları 2014'te de devam ettireceğini kaydetti.
Kurumsal ikinci el araç satış firmalarının çoğalmasıyla sektöre kalitenin geleceğini anlatan Gündoğan, "Müşteri güvenebileceği ve kendisine farklı, tek noktadan kolay ve hızlı çözümler sunan firmaları tercih edecektir. DOD olarak 'kurumsal kalite' vizyonumuzun bir parçasıdır. Bu doğrultuda her zaman müşterilerimiz sıfır araçta olduğu gibi güven içerisinde araçlarına sahip olabilecekler ve kafalarında soru işareti kalmayacak" şeklinde konuştu.
Gündoğan, DOD olarak 2013'te dijital mecralarda birçok projeyi hayata geçirdiklerini aktararak, Facebook'tan sonra Twitter'da da hesap açarak sosyal medyadaki aktif politikalarını genişlettiklerini ve Twitter kanalıyla müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda araç satışı gerçekleştirdiklerini söyledi.
"TAKSİT SINIRLAMASININ SATIŞLAR ÜZERİNDE ÖNEMLİ BİR ETKİ YARATACAĞINI DÜŞÜNMÜYORUM"

Kredi kartına getirilen taksit sınırlandırmasının 2. el araç piyasasına yansıması değerlendiren Gündoğan, şöyle devam etti:
"Satışlarımızın yüzde 40'lık bir bölümünü kredili satışlar oluşturuyor. Kredi kartına taksitli satış yapmıyoruz. Ortalama otomobil fiyatları 30 bin liranın üzerinde olduğu için kredi kartıyla satış pazarda oldukça küçük bir orana sahip diyebiliriz. Bu nedenle taksit sınırlamasının satışlar üzerinde önemli bir etki yaratacağını düşünmüyorum. Kredilerdeki yeni düzenlemenin piyasaya etkisini ise hep beraber yaşayıp göreceğiz. DOD'daki satışlarımızı incelediğimizde ortalamada araçların satış fiyatının yüzde 60 - 65'i oranında 36 ay vadeli 30-35 bin lira aralığında ikinci el araç kredisi kullanıldığını görüyoruz."
Gündoğan, eski model araç ve dizel araçların vergi oranlarının artırılmasına ilişkin düzenlemenin müşterilerin taleplerini çok etkilemeyeceğini dile getirdi.
Araçların emisyon oranlarına göre vergilendirilmesinin birçok Avrupa ülkesinde uygulandığına işaret eden Gündoğan, "Düzenlemeye göre araçların kullanım maliyetlerine bağlı olarak satış fiyatları az da olsa etkilenebilir. Bu konuda yorum yapmak için öncelikle vergi oranlarını görmemiz gerekiyor ama çok büyük farklılıklar olacağını öngörmüyoruz" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.