Otomobilde "Alman" tutkusu
Türkiye'de 11 ayda trafiğe giriş yapan yeni araçlarda en büyük payı yaklaşık yüzde 33 ile Almanya menşeli otomobiller aldı.
Bünyesinde ünlü markaları barındıran Alman otomotiv endüstrisi, son yıllarda yarışın kızıştığı Türkiye otomotiv pazarının lideri oldu. Aynı dönemde Alman ve Fransız markalarını sırasıyla Amerikan, İtalyan, Güney Kore ve Japon menşeli otomobiller izledi.
Söz konusu dönemde satılan otomobillerin markalara göre dağılım oranına bakıldığında, Renault, yüzde 14,5 ile en çok tercih edilen marka olurken, onu 13,9 ile Volkswagen ve yüzde 8 ile Opel izledi.
ODD verilerine göre, Ocak-Kasım 2013 döneminde perakende satışı yapılan otomobillerin markalara göre dağılımı şu şekilde oldu:
Marka Otomobil sayısı Yüzde
Renault 82.002 14,5
Volkswagen 78.668 13,9
Opel 45.543 8,0
Ford 47.108 8,3
Fiat 44.339 7,8
Hyundai 41.686 7,3
Toyota 29.639 5,2
Dacia 24.099 4,2
Peugeot 18.268 3,2
BMW 17.474 3,1
Diğer 134.630 23,8
TOPLAM 563.456 100
Tabloda sıralama, en fazla olandan en aza doğru yapılmıştır ve ilk 10 markayı içermektedir.
EN SON HABERLER
- 1 Yılın transferi gerçekleşti
- 2 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 3 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 4 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 5 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü
- 6 Elektrikli araçlarla 125. yılında şov
- 7 Fransa’daki fuara Türkiye’den çıkarma
- 8 20 bin TL değerinde şarj kartı hediye
- 9 Passat sedan üretimi sona erdi
- 10 Alman markanın SUV atağı