Pazartesi 23.12.2013 00:00

Otomobilde "Alman" tutkusu

Türkiye'de 11 ayda trafiğe giriş yapan yeni araçlarda en büyük payı yaklaşık yüzde 33 ile Almanya menşeli otomobiller aldı.

AA muhabirinin Otomobil Distiribütörleri Derneği (ODD) perakende satış verilerinden derlediği bilgiye göre, Türkiye'de Ocak-Kasım 2013 döneminde satılan yaklaşık 563 bin otomobilin, 182 bini Alman markalı. Pazarda, Almanları 142 bin otomobil ile Fransızlar takip etti.
Bünyesinde ünlü markaları barındıran Alman otomotiv endüstrisi, son yıllarda yarışın kızıştığı Türkiye otomotiv pazarının lideri oldu. Aynı dönemde Alman ve Fransız markalarını sırasıyla Amerikan, İtalyan, Güney Kore ve Japon menşeli otomobiller izledi.
Söz konusu dönemde satılan otomobillerin markalara göre dağılım oranına bakıldığında, Renault, yüzde 14,5 ile en çok tercih edilen marka olurken, onu 13,9 ile Volkswagen ve yüzde 8 ile Opel izledi.
ODD verilerine göre, Ocak-Kasım 2013 döneminde perakende satışı yapılan otomobillerin markalara göre dağılımı şu şekilde oldu:
Marka Otomobil sayısı Yüzde
Renault 82.002 14,5
Volkswagen 78.668 13,9
Opel 45.543 8,0
Ford 47.108 8,3
Fiat 44.339 7,8
Hyundai 41.686 7,3
Toyota 29.639 5,2
Dacia 24.099 4,2
Peugeot 18.268 3,2
BMW 17.474 3,1
Diğer 134.630 23,8
TOPLAM 563.456 100
Tabloda sıralama, en fazla olandan en aza doğru yapılmıştır ve ilk 10 markayı içermektedir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.