Giriş Tarihi: 8.1.2014 14:46 Son Güncelleme: 8.1.2014 14:50

En çok ilgi bu otomobillere

Sıfır otomobillerin ÖTV oranları artınca ikinci el otomobil piyasası hareketlendi. En çok ilgi "Orta segment" diye tabir edilen 15-20 bin liralık otomobillere...

Geçtiğimiz yıl ülke genelinde yaklaşık 4,5 milyon ikinci el aracın el değiştirdiği Türkiye'de bu rakamın yeni yılda daha da artması bekleniyor. Bursa Oto Galericileri Odası Başkanı Hakan Yanık, "İşlerimiz gayet güzel, zaten ÖTV zammı gelince sıfır otomobillerin zamlanacağını tahmin ediyorduk. En büyük rakibimiz internetten yapılan kaçak satımlar." dedi.
1 Ocak 2014'te Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren uygulamayla aralarında motorlu araçlar, tütün mamulleri ve alkollü içkilerin de bulunduğu bazı mallarda uygulanan ÖTV oranları ile maktu ve asgari maktu vergi tutarları ve işlenmemiş tütün ithalatından alınan tütün fonu tutarında değişikliğe gidildi. Motor silindir hacmi bin 600 santimetreküpü geçmeyenler için uygulanan yüzde 40 vergi oranı yüzde 45'e, motor silindir hacmi bin 600 santimetreküpü geçen fakat 2 bin santimetreküpün altında olanlar için uygulanan yüzde 80 vergi oranı yüzde 90'a, motor silindir hacmi 2 bin santimetreküpü geçenler için uygulanan yüzde 130 vergi oranı ise yüzde 145'e yükseltildi. ÖTV oranlarının artmasıyla birlikte sıfır otomobil fiyatları da zamlandı.
ÖTV artışını beklediklerini belirten Bursa Oto Galericileri Odası Başkanı Hakan Yanık, 2014 yılının başlangıcında ikinci el piyasasının normal seyrinde devam ettiğini söyledi. İşlerinin güzel olduğunu anlatan oda Başkanı Yanık şunları kaydetti: "İşlerimiz güzel, şikayetçi değiliz. 2014'de ÖTV'nin artmasından dolayı ikinci el piyasası hareketlendi. Çünkü sıfır otomobillere ciddi zamlar geldi. Buna karşın Bursa ikinci el otomobil piyasasında araçlarımız vatandaşın hesabına gelecek vaziyette. Oldukça hesaplı araç fiyatları. Bunun böyle olacağını da biz biliyorduk. ÖTV zammının ikinci el piyasasını hareketlendireceğini tahmin ediyorduk ve beklediğimiz gibi oldu, işlerimiz iyi. 2013 yılı ikinci el otomotiv sektöründe beklentilerimizi karşıladı, çok verimli geçmedi ama hayırlısıyla kapattık. Yeni yıldan daha umutluyuz. Daha çok satış yapacağımıza inanıyoruz. İkinci el Türkiye genelinde yaklaşık 4,5 milyon adet alım atım işlemi gerçekleşti."
EN BÜYÜK RAKİBİMİZ İNTERNETTEKİ KAÇAK SATIMLAR

İnternet sitelerinde yapılan kaçak satımların sektörü olumsuz etkilediğini belirten Yanık, sanal alemden yapılan satışlarda vatandaşların zaman zaman büyük mağduriyetler yaşadıklarını dile getirdi. Açılan sahte isimlerle gerçekte olmayan araçların satışa sunulduğunu belirten Yanık, "En büyük rakibimiz, çilemiz, internet sitelerinden yapılan kaçak satımlardır. Sıfır araç bayileri de ikinci el satışı yapıyor. Hal böyle olunca bu da bizi olumsuz etkiliyor. Sıfır bayilerinin şehir merkezinde ikinci el araç alıp satması konusunda çok girişimde bulunduk; ancak yerel ve genel yöneticilerimiz bu konuyla alakalı bir adım atmadı. Bu, bizim ciddi sıkıntımızdır. Konuyla ilgili defalarca teşebbüsümüz oldu." şeklinde konuştu.
EN ÇOK 15-20 BİN LİRALIK OTOMOBİLLERE İLGİ VAR

Vatandaşların genellikle 'orta segment' diye tabir edilen 15-20 bin liralık otomobillere büyük ilgi gösterdiğini anlatan Bursa Galericiler Odası Başkanı Hakan Yanık, 40 bin liraya kadar olan araçlara olan ilgiden memnun olduklarını söyledi. Yanık, şöyle devam etti:
"Halen, Bursa Oto Merkezi'nde 2008 model 1.6 motor Honda Civic 34 bin TL, 2006 model Peugeot 407 otomobil 30 bin TL civarında 2007 model Megane marka dizel 1.5 otomobil 27 bin liradan satılıyor. 2006 model Renault Clio ise 18 bin liradan müşteri buluyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.