Çarşamba 04.06.2014 00:00

Otomotiv pazarı daraldı

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, bu yılın ilk 5 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26,31 daralarak, 226 bin 698'e geriledi.

Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) 2014 Mayıs ayı Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazar sonuçlarına göre, Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2014 yılı ocak-mayıs döneminde, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 26,31 gerileyerek 226 bin 698'e düştü. 2013 yılı ilk beş ayında toplam satış 307 bin 647 olmuştu.
Otomobil satışları bu yılın ilk 5 ayında, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23,66 azalarak 178 bin 495'e indi. 2013 yılı ilk beş ayında satış 233 bin 816 olarak gerçekleşmişti.
Hafif ticari araç pazarı bu yılın 5 aylık döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34,71 azalarak 48 bin 203'e düştü. Geçen yılın ilk 5 ayında hafif ticari araç satışları 73 bin 831 seviyesindeydi.
OTOMOBİL PAZARI MAYISTA YÜZDE 25,65 DARALDI
Bu yıl mayıs ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 28,66 küçülürken, toplam pazar 58 bin 121'e indi. Bu rakam geçen yıl 81 bin 468 olmuştu.
Geçen ay otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 25,65 daralarak, 46 bin 379 olarak gerçekleşti. 2014 yılı mayıs ayında hafif ticari araç pazarı 2013 yılının mayıs ayına göre yüzde 38,48 azalarak 11 bin 742 seviyesine düştü.
Bu yılın ilk 5 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 23, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 37,8 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 4,9 daralma görüldü.
2014 yılı ocak-mayıs döneminde dizel otomobil satışlarının payı yüzde 63,8'e, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı ise 46,2'ye yükseldi. Bu yılın ilk 5 ayında otomobil pazarı segmentinin yüzde 83,3'ünü vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu.
Segmentlere göre en yüksek satış adetine yüzde 51,4 pay ile C segmenti (91 bin 719), kasa tiplerine göre ise en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller yüzde 46,2 ile (82 bin 462) oldu.
Bu yılın ocak-mayıs döneminde en fazla otomobil ve hafif ticari araç satışını 37 bin 183 ile Volkswagen gerçekleştirirken, bu markayı 30 bin 445 ile Renault, 25 bin 740 ile Fiat ve 20 bin 334 ile Ford takip etti.
Yılın ilk 5 ayında 5 adet Bentley, 7 adet Ferrari, 3 adet Infiniti, 18 adet Jaguar, 1 adet Lamborghini, 32 adet Maserati ve 185 adet Porsche satışı gerçekleşti
ODD GENEL KOORDİNATÖRÜ ERCE
ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce konuya ilişkin değerlendirmesinde, 2014 yılı ocak-mayıs döneminde, 2013 yılının 2. yarısında başlayan kur ve faizde yaşanan yükselişlerin, otomobil ÖTV oranlarındaki artışın, BDDK'nın kredi işlemlerine yönelik getirdiği sınırlamaların, güven endekslerindeki düşüşün, ekonomik aktivitenin, özel sektör yatırımları ve iç tüketimde yavaşlamanın otomotiv pazarını olumsuz etkilediğini kaydetti.
Bu yılın mayıs ayında tüketici güveni ile genel ekonomik durum beklenti, endekslerinde yılın ilk çeyreğine göre artışların olduğunu dile getiren Erce, "2014 yılı genelinde; içerisinde bulunulan seçim süreci, makro ihtiyati tedbirler, düşük büyüme süreci, TCMB'nin sıkı para politikası, gelişmekte olan ekonomilere ait büyümede ivme kaybı, varlık alımlarının ve global parasal teşvikin azaltılması, uluslararası piyasalarda finansman imkanlarının zorlaşması etkili olacaktır. 2014 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 650-700 bin adet aralığında gerçekleşeceğini öngörmekteyiz" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.