Pazar 15.06.2014 00:00

"Türkiye, BMW için çok önemli"

BMW Grup Afrika, Karayipler, Doğu Avrupa, Asya, Pasifik ve Orta Doğu'dan Sorumlu İthalat Başkan Yardımcısı Graeme Grieve, "Şuan için Türkiye'de bir üretim fabrikası kurma planımız yok. Ancak Türkiye BMW için çok önemli bir tedarikçi pazar konumunda" dedi.

Grieve, Alman otomobil üreticisi BMW'nin Müniht'teki üretim üssünden AA muhabirinin küresel otomobil pazarı ve BMW'nin Türkiye planlarına ilişkin sorularını cevapladı.
Küresel otomobil pazarının, başta Avrupa olmak üzere son yaşanan ekonomik durgunluktan etkilendiğini dile getiren Grieve, ancak ekonomik iyileşmeyle birlikte şu an için net bir toparlanma gördüklerini söyledi.
Bu yıl küresel otomobil pazarının yaklaşık yüzde 3,6 büyüyeceğini ifade eden Grieve, "Bu da 80,2 milyon adet araç anlamına gelir. Olumlu trend ABD ve Çin ekonomilerindeki sağlıklı ortamdan kaynaklanıyor. Örneğin, Çin yüzde 10'dan fazla büyüyecek. Bu da sadece Çin'in 18 milyon araç hacmine ulaşacağı anlamına gelir. Fakat, 2014 yılında BMW Grup bünyesindeki markalarda da büyüme göreceğiz. Avrupa pazarında BMW olarak yüzde 3 büyüme bekliyoruz" ifadelerini kullandı.
Otomotil piyasaları için durgunluk döneminin son bulduğunu söylemenin her zaman kolay olmadığının altını çizen Grieve, "Ancak, geçen yıl ABD'de yaşanan gelişmelere, Türkiye'nin de içinde bulunduğu gelişmekte olan piyasalara bakarsanız, otomotiv pazarı kesinlikle güçlü bir büyüme yolunda. Bizim tahminimiz, on yıl sonunda her yıl için yaklaşık yüzde 4 büyüme yönünde. Bu da çok sağlıklı ve sürdürülebilir bir büyüme" şeklinde konuştu.
"ÇİN, BİZİM İÇİN EN ÖNEMLİ KÜRESEL PAZARLARDAN BİRİ OLMAYA BAŞLADI"
Grieve, BMW Grubu için Avrupa'nın, hala küresel satışlar anlamında önemli bir role sahip olduğunu ve pazar payının yüzde 40'ını oluşturduğunu kaydetti.
Avrupa'nın yanı sıra Çin pazarına da büyük önem verdiklerine işaret eden Grieve, "Çin de güçleniyor ve hatta bizim için en önemli küresel pazarlardan biri olmaya başladı. Çin'in binek otomobil pazarının 2014 yılında yaklaşık yüzde 10,4 büyüyeceği tahmin ediliyor. Bu da yaklaşık 18 milyon adet araç anlamına geliyor" şeklinde konuştu.
Bu yıl ABD'de ki toparlanmanın da devam etmesini beklediklerini aktaran Grieve, pazar hacminin 2008 yılında kriz öncesi dönemi seviyelerine gelebileceğini bildirdi.
Afrika otomobil pazarına ilişkin ise, "Ekonomistlerin çoğusu Afrika'nın gelecek Çin olacağını söylüyor. Ancak otomobil pazarının gerçek potansiyeline ulaşması için biraz daha zamana gerek var" ifadesini kullanan Grieve, Afrika'da zengin ve fakir arasındaki eşit olmayan gelir dağılımına dikkati çekti.
"TÜRKİYE'NİN HEM GENEL OTOMOBİL HEM DE PREMİUM PAZARI AÇISINDAN POTANSİYELİ ÇOK GÜÇLÜ"
Graeme Grieve, Türkiye otomobil pazarına ilşkin de değerlendirmelerde bulundu. "Ekonomistler, Türkiye otomobil pazarının her yıl genel küresel otomobil pazarı büyümesiyle benzer şekilde yüzde 4 büyüyeceğini düşünüyor olabilirler. Ancak ben bunu şahsen ılımlı buluyorum" diyen Grieve, Türkiye'nin geçen yıl toplam 665 bin araç pazarına ulaştığını ve bu rakamın ekonomik durgunluk dönemindeki seviyenin iki katından daha fazla olduğunu aktardı.
Bunun çok önemli ve hızlı bir toparlanma olduğuna dikkati çeken Grieve, "Çok güçlü bir büyüme bekliyoruz. Yani, Türkiye'nin premium segmentinde yıllık büyüme potansiyelinin yüzde 4'ün üzerinde olduğunu düşünüyorum.Türkiye'de geçen yıl sattığımız 20 bin 705 BMW ve 1.557 MINI, Türkiye'yi birçok gelişmiş orta düzey pazar katagorisine koyuyor" şeklinde konuştu.
Türkiye'nin hem genel otomobil hem de premium pazarı açısından potansiyelinin çok güçlü olduğunu vurgulayan Grieve, siyasi istikrarın önemine değinerek, şöyle devam etti:
"Açıkcası bunların tümü siyasi istikrara bağlı ve Türkiye'nin devam eden büyümesi de ortada. Büyüme zamanlarında, bazı siyasi istikrarsızlıklar bu büyümeyi durdurabilir. Otomobil piyasası, çok büyük ekonomik büyümenin yanı sıra yüksek derecede tüketici güvenini de gerektirir.
Bu yüzden insanların sadece zengin olması yetmez, harcama yapmaları da gerekir. Tüketici güveninin siyasi ortamı yakından izlediğini düşünüyorum. Türkiye'de ve diğer birçok gelişmekte olan piyasalarda gördüğümüz şey, tüketiciler hem kendi ülkelerinde hem de dünya genelinde yaşanan gelişmeleri çok yakından takip ediyor."
Türkiye'de tüketici güveninin güçlü ancak aynı zamanda kırılgan olduğunu ifade eden Grieve, bunun bu yılın ilk bölümünde yerel seçim sonuçları açıklanır açıklanmaz, piyasanın tekrar güçlenmesiyle görüldüğünü söyledi.
"TÜRK TEDARİKÇİLERDEN SATIN ALMA HACMİMİZ HER YIL 300 MİLYON AVROYA YAKLAŞIYOR"
BMW için önemli etmenlerden birinin de pazarın büyüme hızı ve vergilendirme olduğunun altını çizen Grieve, şunları kaydetti:
"Eğer özel tüketim vergisine ve KDV'ye bakacak olursanız müşteri yükü araca bağlı olarak yüzde 7 ile yüzde 19 arasında değişebiliyor. Bu çok yüksek. Vergi yükü, Türkiye'ye özel araçlar üretmemiz konusunda bizi zorluyor. Örneğin, Türkiye için mühendislerimizle geliştirdiğimiz 1,6 litre motorlu BMW 520i modeli var.
Bu modelde vergileme dışında herhangi bir müşteri karı yok. Ayrıca, ileriye dönük olarak Türk hükümetinin vergi hesaplama faktöründe sadece motor büyüklüğünden daha çok emisyon oranlarını dikkate almasını görmek isterim. Çünkü, piyasada çok küçük motorlar mevcut, ancak bunlar karbondioksit emisyonları açısından çok verimli değil."
Grieve, Türkiye'de üretim fabrikası kurma planlarının olup olmadığı yönüdeki bir soruya ise, "Şu an için Türkiye'de bir üretim fabrikası kurma planımız yok. Ancak Türkiye BMW grup için çok önemli bir tedarikçi pazar konumunda. Türk tedarikçilerden satın alma hacmimiz her yıl 300 milyon avroya yaklaşıyor. Türkiye'deki resmi BMW Grup ithalatçısı, bayi ağı ile birlikte 1.550 kişiyi istihdam ediyor" şeklinde cevap verdi.
BMW DÜNYASI VE MÜZESİ HAKKINDA
Öte yandan, BMW'nin üretim fabrikasının yakınında bulunan BMW Dünyası ve BMW müzesi ziyaretçiler tarafından yoğun ilgi görüyor. Müzede, nostaljik araçların yanı sıra son model BMW, MINI marka otomobiller ve motosikletler de sergileniyor.
Ayrıca, belli aralıklarla motosiklet gösteri şovlarının yanı sıra ziyaretçiler için rehber eşliğinde müzede gezme imkanı mevcut. Binanın mimarisi de ziyaretçilerin dikkatini çekiyor. Bina, çatısında 800 kilowattlık güneş panelleri bulunan bir tasarıma sahip olmasıyla öne çıkıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.