Cuma 17.10.2014 00:00
Son Güncelleme: Cuma 17.10.2014 15:40

Trafiğe kayıt yaptıranların yüzde 41’i LPG’li

Trafiğe kayıtlı araç sayısı, ocak-ağustos döneminde 593 bin 157 artarak 18 milyon 532 bin 604 oldu. Trafiğe kayıtlı 9 milyon 659 bin 550 otomobilin yüzde 41,4'ü LPG'li, yüzde 29,6'sı benzinli, yüzde 28,5'i dizel yakıtlı araçlardan oluştu.

Trafiğe kayıtlı araç sayısı, ağustos ayı itibarıyla 18 milyon 532 bin 604'e ulaştı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), bu yılın ağustos ayına ilişkin motorlu kara taşıtları istatistiklerini açıkladı.
Buna göre, ağustos sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı toplam 18 milyon
532 bin 604 taşıtın yüzde 52,1'ini otomobil, yüzde 16,3'ünü kamyonet, yüzde 15,2'sini motosiklet, yüzde 8,6'sını traktör, yüzde 4,2'sini kamyon, yüzde 2,3'ünü minibüs, yüzde 1,1'ini otobüs, yüzde 0,2'sini de özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.
Ağustosta trafiğe kaydı yapılan toplam 87 bin 885 taşıt içinde otomobil yüzde 50 ile ilk sırada yer aldı. Bunu sırasıyla yüzde 24,4 ile motosiklet, yüzde 14,4 ile kamyonet, yüzde 5,7 ile traktör takip etti. Taşıtların yüzde 5,5'ini minibüs, otobüs, kamyon ve özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.
Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı temmuz ayına göre yüzde 19,7 azaldı. Bu azalış otomobilde yüzde 30,1, otobüste yüzde 6, kamyonette yüzde 9,7, kamyonda yüzde 21,9, motosiklette yüzde 5,8, özel amaçlı taşıtlarda yüzde 37,5 olarak gerçekleşti. Minibüste yüzde 6,2, traktörde ise yüzde 16,3 artış görüldü.
TRAFİĞE KAYDI YAPILAN TAŞIT SAYISI YÜZDE 1,9 ARTTI
Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı ağustosta, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 1,9 arttı. Bu artış minibüste yüzde 27,9, kamyonette yüzde 23,6,
kamyonda yüzde 20, motosiklette yüzde 6,8, traktörde yüzde 45,2 oldu. Otomobilde yüzde 8,9, otobüste yüzde 26,2, özel amaçlı taşıtlarda ise yüzde 2,3 azalış gerçekleşti.
Ocak-ağustos döneminde 672 bin 864 taşıtın trafiğe kaydı yapıldı, 79 bin 707 taşıtın trafikten kaydı silindi. Böylece trafikteki toplam taşıt sayısı 593 bin 157 arttı.
Ağustosta devri yapılan 468 bin 760 taşıt içinde otomobil yüzde 69,1 ile ilk sırada yer aldı. Otomobili sırasıyla yüzde 15,9 ile kamyonet, yüzde 5,9 ile motosiklet, yüzde 2,9 ile minibüs takip etti. Devri yapılan taşıtların yüzde 6,2'sini ise otobüs, kamyon, özel amaçlı taşıtlar ve traktör oluşturdu.
Ağustos sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 9 milyon 659 bin 550 otomobilin yüzde 41,4'ü LPG'li, yüzde 29,6'sı benzinli, yüzde 28,5'i dizel yakıtlı araçlardan oluştu. Yakıt türü bilinmeyen otomobillerin oranı yüzde 0,5 olarak gerçekleşti.
Aynı dönemde trafiğe kaydı yapılan 43 bin 902 otomobilin yüzde 15,8'inin Volkswagen, yüzde 11,1'inin Renault, yüzde 8,5'inin Ford, yüzde 6,8'inin Hyundai, yüzde 6,4'ünün Opel, yüzde 6,2'sinin BMW, yüzde 5,7'sinin Fiat, yüzde 5'inin Toyota, yüzde 4,9'unun Dacia, yüzde 4,2'sinin Nissan, yüzde 25,4'ünün ise diğer markalardan oluştuğu görüldü.
Trafiğe en fazla 1501-1600 motor silindir hacimli otomobillerin kaydı yapıldı. Ocak-ağustos döneminde trafiğe kaydı yapılan 373 bin 810 otomobilin yüzde 40,8'i 1501-1600, yüzde 20,8'i 1401-1500, yüzde 18,2'si 1300 ve altı, yüzde 13,8'i 1301-1400, yüzde 4,6'sı 1601-2000, yüzde 1,7'si 2001 ve üstü motor silindir hacimli araçlardan oluştu. Motor silindir hacmi bilinmeyen otomobillerin oranı yüzde 0,1 olarak gerçekleşti.
Söz konusu dönemde trafiğe kaydı yapılan otomobillerin yüzde 63'ü beyaz, yüzde 17'si gri, yüzde 9,5'i siyah, yüzde 4,6'sı kırmızı, yüzde 5,9'u diğer renklerden oluştu.



Daha fazla otomobil haberi için www.otohaber.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.