Salı 02.12.2014 00:00
Son Güncelleme: Salı 02.12.2014 11:28

Otomotiv ihracatı 20 milyar doları aştı

Türkiye otomotiv sektörü bu yılın ocak-kasım döneminde 20 milyar 486 milyon dolarlık ihracatla son 6 yılın en iyi ocak-kasım performansını gösterdi.

Türkiye otomotiv sektörü bu yılın ocak-kasım döneminde 20 milyar 486 milyon dolarlık ihracatla son 6 yılın en iyi ocak-kasım performansını gösterdi.Bu yılın kasım ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11,1 gerileyen ve yıl başından itibaren aylık bazda en sert düşüşü yaşayan otomotiv ihracatının, geçmiş yıldaki dönemlere oranla yükseliş eğilimini sürdürdüğü görüldü.

Bu yıl 2 milyar 126 milyon dolarla mart ayında en yüksek seviyesini gören ve 1 milyar 267 milyon dolarla ağustos ayında en düşük düzeyine gerileyen otomotiv ihracatı, Avrupa'daki ekonomik toparlanmanın etkisiyle iç talepteki daralmayı dengeledi.

Yılın 11 ayında ülke bazında otomotiv ihracatı incelendiğinde Almanya 3 milyar 393 milyon dolarla ilk sıradaki yerini korudu. Bu ülkeyi 2 milyar 274 milyon dolarla İngiltere, 2 milyar 138 milyon dolarla Fransa ve 1 milyar 630 milyon dolarla İtalya izledi. Türkiye'nin toplam otomotiv ihracatının yüzde 16,6'sı Almanya'ya, yüzde 11,1'i İngiltere'ye ve yüzde 10,4'ü Fransa'ya gerçekleştirildi.

Almanya'ya yapılan ihracat geçen yılın ocak-kasım dönemine göre yüzde 21,9, İngiltere'ye yüzde 15,2, İspanya'ya yüzde 26,7 ve İtalya'ya yüzde 3,3 artarken, Fransa'ya yüzde 1,9 ve Rusya'ya yüzde 30,7 azaldı.

Daha fazla otomobil haberi için www.otohaber.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.