Pazartesi 12.01.2015 00:00

Beş yılda 4 milyon "sıfır araç" satıldı

Türkiye'de son 5 yılda 4 milyonun üzerinde "sıfır kilometre araç" satıldı.

Bu araçların 2 milyon 911 binini otomobil, 1 milyon 112 binini ise hafif ticari araçlar oluşturdu.
Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerinden derlenen bilgilere göre, Türk otomobil ve hafif ticari araç sektörü, son 5 yılda 2012 ve 2014 dışında bir önceki yıla göre büyüdü.
2010 yılında bir önceki seneye oranla satışlarını yüzde 37 artıran bu sektörde, 760 bin 913 adet otomobil ve hafif ticari araç satıldı.
Bu rakam, 2011 yılında yüzde 13 artarak 864 bin 439'a çıktı. 2011, otomobil ve hafif ticari araç satışlarının "zirve" yılı oldu.
Otomobil ve hafif ticari araç satışları, 2012'de 777 bin 761, 2013'de 853 bin 378, 2014 yılında ise 767 bin 681 adet oldu.
- 3 milyona yakın "sıfır" otomobil satıldı
Beş yılda satılan "sıfır araç" sayısı ise 4 milyon 24 bin 172 adet oldu. Bu araçların 2 milyon 911 bin 569'unu otomobil, 1 milyon 112 bin 603'ünü de hafif ticari araçlar oluşturdu.
5 yılda en fazla otomobilin satıldığı yıl 664 bin 655 ile 2013 yılı olurken, 2011 yılı ise 270 bin 920 adet satılan hafif ticari araçların en fazla satıldığı sene oldu.
Son 5 yılda satılan araçların rakamları şöyle oluştu: Otomobil H.Ticari Araç Toplam 2010 509.784 251.129 760.913 2011 593.519 270.920 864.439 2012 556.280 221.481 777.761 2013 664.655 188.723 853.378 2014 587.331 180.350 767.681 TOPLAM 2.911.569 1.112.603 4.024.172

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.