Salı 10.02.2015 00:00

Otomatik CR-V 4.9 lt mazot yakacak

Yaz aylarında Türkiye'ye satışa çıkacak Honda CR-V 1.6 lt dizel otomatik iç sürtünme oranının yüzde 37 azaltılması sayesinde ortalama kullanımda 4,9 lt/100km mazot harcayacak.

Yaz aylarında Türkiye'ye satışa çıkacak Honda CR-V 1.6 lt dizel otomatik iç sürtünme oranının yüzde 37 azaltılması sayesinde ortalama kullanımda 4,9 lt/100km mazot harcayacak.

Dünyanın en popüler kompakt SUV'larından Honda CR-V, 1997 yılından bu yana 750 binden fazla müşteriye ulaşırken sadece 2014 yılında 50 bin adetlik satış gerçekleştirildi. Honda'nın Avrupa 'daki başarısının temelini oluşturan dördüncü nesil CR-V, 2015 yılı için kapsamlı geliştirmelerle artık daha cazip özelliklere kavuştu. Yeniliklerin başında gelen daha güçlü 1.6 litrelik i-DTEC dizel motor, 9 ileri otomatik şanzımanla rakipsiz güç-tüketim oranı sunuyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip CR-V, Honda'nın Earth Dreams Technology serisinin yeni 160 HP'lik 1.6 litre i-DTEC dört silindirli dizel motoru üstün performans ve düşük CO2 emisyonu sunuyor. Honda'nın en yeni motorunun verimliliğini artırmak için geliştirilen yeni 9 ileri otomatik şanzımanla birlikte dünya genelinde satışta olan herhangi bir motorun en iyi güç-tüketim oranlarından birini sağlıyor.

Yazın Türkiye 'ye gelecek


Avrupa pazarına özel olarak geliştirilen ve 2.2 litre i-DTEC dizel ünitesinin yerini alan 1.6 litrelik motor, yeni iki aşamalı turbodan yararlanarak daha yüksek güç ve daha iyi tork dağılımının yanı sıra üstün verimlilik seviyeleri ve önemli ölçüde azaltılmış CO2 emisyonu sunuyor. i-DTEC motorun iç sürtünme oranının yüzde 37 azaltılması sayesinde ortalama kullanımda 4,9 lt/100km'lik etkileyici yakıt tüketim değerine ulaşıldı. Motorun ürettiği 160 HP'lik maksimum güce 350 Nm tork üretimi eşlik ediyor ve 9 ileri otomatik şanzımanla birlikte CO2 salımı 134 g/km olarak gerçekleşiyor. Manuel şanzımanla 0-100 km/s hızlanmasını 9.4 saniyede tamamlayan CR-V 1.6 i-DTEC, 9 ileri şanzımanla 9.7 saniyelik değere ulaşıyor.

Geliştirilmiş vites oranları ve 35 kg daha hafif otomatik şanzıman


CR-V'de daha önce görev yapan 5 ileri otomatik şanzımanın yerini alan geliştirilmiş 9 ileri otomatik şanzıman, vites oranlarının 1.6 litrelik i-DTEC motor için optimize edilmesiyle alt viteslerde seri kalkış sağlarken üst viteslerde daha düşük motor devriyle beraber daha düşük tüketim ve motor sesi sağlıyor. Daha fazla vites sayısı ve daha küçük vites aralıklarıyla gaz pedalı tepkileri geliştirilirken daha yumuşak vites geçişleriyle daha kararlı hızlanma hissi veriyor. Sürüş durumuna bağlı olarak, motor hızı - gaz kelebeği optimizasyonu ile yeni 9 ileri otomatik şanzıman 9.'dan 5. vitese ve 7. ile 4. vitese direkt geçil yapabiliyor.Bunlara ilave olarak yeni şanzıman verim odaklı tasarlandığından, önceki otomatik şanzımana oranla yaklaşık 35 kg daha hafif ve ideal ağırlık dağılımı sağlıyor. Yeni motor ve yeni şanzıman birlikte bir önceki kombinasyona göre toplamda yaklaşık 65 kg'lik bir ağırlık avantajı sunuyor.

Yeni CR-V'nin tasarımı artık daha zarif ve çekici


Yeni CR-V'nin tasarımında yapılan değişikliklerin başında dış tasarımdaki yeni radyatör ızgarasına akan yeniden tasarlanmış farlar geliyor. Buna ilave olarak yeni tampon CR-V'ye daha geniş bir görünüm verirken, ayrıca aracın görsel ağırlık merkezini de kısmen aşağıya çekiyor.Honda'nın daha şık ve fonksiyonel iç mekânında ön konsol yeniden şekillendirildi ve krom eklentilerin yanı sıra yüksek kalitede malzemeler kullanıldı. Kokpitte yeni Honda Connect sisteminin 7 inçlik dokunmatik ekranı kolay görünür ve erişilebilir bir konuma yerleştirildi.Tek hareketle katlanabilir arka koltuk sistemi sayesinde tek bir kolun çekilmesiyle katlanarak dümdüz hâle gelen bagaj, tam boy stepne tercih edildiğinde dahi 1648 litrelik alan sağlıyor. Koltuklar kullanımdayken 589 litre hacme sahip bagajın yük uzunluğu 1.570 mm'ye kadar ulaşabiliyor. Böylece CR-V'nin bagajında iki dağ bisikleti veya dört golf çantası kolayca taşınabiliyor.

Yeniden tasarlanan yürüyen aksam ile keyifli sürüş ve daha iyi yol tutuş

Yeni CR-V'nin daha keyifli kullanım ve daha kararlı yol tutuşa sahip olması için yürüyen aksamında modifikasyonlar yapıldı. Ön ve arka iz genişliği 15 mm kadar artan yeni CR-V'de kamber açısı da gövde hareketlerini dengelemek adına yarım derece kadar yükseltildi. Yeni daha hafif dizel motorlu versiyonda ön tekerlekler üzerindeki ağırlığın azalmasıyla aracın çevikliği ve direksiyon tepkileri netleşirken direksiyon dişli oranının yüzde 8 artmasıyla özellikle engelden kaçma manevralarında önemli ölçüde reaksiyon hızı elde edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.