Perşembe 05.03.2015 00:00

Dacia 10 yıla özel seri yaptı

Logan’ın Avrupa ’da lanse edilişinin üzerinden 10 yıl geçti. Renault desteği ile yeniden hayata dönen Romanyalı marka Avrupa çapında eşi benzeri görülmemiş bir başarı hikâyesinin altına imza attı.

Dacia, tüm modellerini kapsayacak (Dokker Van hariç) özel versiyon ile 10. yıldönümünü kutluyor. Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy ve Dokker ile sunulan limited edition versiyonlar Cosmos Mavisi renk, sıra dışı stil detayları, internete bağlı yeni Media-Nav Evolution navigasyon sistemi içeriyor.
Dacia Media-Nav Evolution sistemi Madia-Nav'ın başarısına katkı sağlayan özelliklerin hepsini bünyesinde barındırıyor. Yeni nesil Media-Nav Evolution navigasyon sisteminde Bluetooth® ve USB bağlantıları, entegre navigasyon, TMC (Trafik Mesajı Kanalı) trafik bilgileri ve her an kolayca internete bağlı kalınmasını sağlayan AHA uygulaması yer alıyor.
Dacia Duster ise artık 4WD TCe 125 versiyonu ile sunuluyor. Bu 4 silindirli, doğrudan enjeksiyonlu ve turbo şarjlı motor, Renault Grubu'nun downsizing stratejisinin bir ürünü. Bu 1.2 litrelik motor, enerji verimliliğini en üst düzeye çıkarmak maksadıyla en yeni teknolojilerle donatıldı (Stop&Start, azaltılmış sürtünme). Duster böylece 1.6 16v 105bg ve dCi 110bg versiyonları ile birlikte 4x4 seçeneğini bir adım öteye taşımış oluyor (ülkeye bağlı olarak).
TCe 125 motoru 6 vitesli 4WD şanzıman ile eşleştirildi. Sürücüler, orta konsolda yer alan bir kumandayla üç farklı mod arasından seçim yaparak otomobilin özelliklerini kolayca bulundukları ortama adapte edebiliyor: 4x2, Auto ve Lock. Yakıt tüketimi 6.4 lt / 100 km düzeyinde ve CO2 emisyonları 145 g / km ile sınırlandırılmış durumda. Eco Mod ise sürücülerin yakıt tüketimini azaltmalarına ve daha ekonomik ve ekolojik bir sürüş tarzı benimsemelerine yardımcı oluyor.
Türkiye 'de de başarılı
2005 yılında Logan'ın lansmanından beri Avrupa'da ve Akdeniz havzasında toplamda 3,1 milyon Dacia aracı satıldı. 2014 yılında ise marka ayını sene içinde 500 binden fazla satış adedine imza attı.
Carlos Ghosn'un önderliğinde Dacia markası önemli oranda bir büyüme gerçekleştirdi. Şu anda 44 ülkede varlığını sürdüren marka Dokker Van hafif ticari aracı da dahil olmak üzere yedi otomobilden oluşuyor.
Türkiye'de ise Dacia markası, 2014 yılında toplam pazarda kaydettiği 34 bin 469 adet satış ile %4,5 pazar payı ile tarihinin en yüksek pazar payını elde etti.Dacia müşterileri aynı zamanda markaya olan bağlılıklarını bir uluslararası sayfa ve 27 ülke sayfası ile Facebook'ta paylaşıyor. Söz konusu sosyal mecradaki topluluğun sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Rakamlar sadece bir yıl içinde ikiye katlandı ve şu anki sayı 2,2 milyon fana ulaştı. En aktif ülkeler Türkiye (650 bin fan), ardından markanın doğum yeri Romanya (350 bin fan) ve Fransa (yaklaşık 270 bin fan) geliyor. Kuzey Afrika, Cezayir ve Fas ise sırasıyla 250 bin ve 240 bin fana sahip.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.