Pazartesi 18.05.2015

Otomotivde uçuşa geçti

Anadolu Grubu, otomotivde hızlı büyümesini sürdürüyor. 5 yıl önce 250 milyon dolar cirosu olan grup şirketi Çelik Motor, 2015'te yüzde 40 büyüyerek cirosunu 1.5 milyar TL'ye çıkarmayı hedefliyor. Bünyesinde Kia, Çelik Motor Filo, ikinciyeni. com ve Garenta markaları bulunan Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, yeni Sorento'nun Bodrum'da gerçekleşen test sürüşünde, 5 yıllık performanslarını değerlendirdi.
2014'de 19 bin adede ulaşan filo kiralama araç parkını bu yıl sonunda 21 bin adede çıkartmayı öngörüyoruz. Sadece bu yıl 15 bin yeni araç alacağız. Çelik Motor olarak sattığımız kadar araç alımı yapan bir şirket olduk.
Distribütörü olduğumuz Koreli Kia ise son yıllarda Sportage ve cee'd modelleri ile büyük beğeni topladı. Sportage satışları aylık 800 adetleri geçti. Yılsonunda yeni Sorento'nun da etkisiyle 20 bine yakın Kia satışı hedefliyoruz.
2014'de yaklaşık 20 milyon TL yatırımla günlük araç kiralama sektöründe yüzde 100 Türk markası olan 'Garenta'yı kurduk. Markamız uluslararası rakiplere rağmen pazarın ikinci büyük günlük araç kiralama şirketi oldu.
Kısa süre önce faaliyete geçen online 2. el araç açık artırma platformumuz 'ikinciyeni. com' üzerinden de 2014 yılında yaklaşık 7 bin araç sattık. 2015 sonunda bu sayının 11 bin olmasını hedefliyoruz.
Kia Sorento SUV modasını yarattı
KIA'nın Türkiye'de 2004-2009 arasında SUV segmentinde en çok satan modeli olan Sorento, tamamen yenilenerek 199 bin TL fiyatla satışa sunuldu. SUV segmentinin gelişmesine ve popülerleşmesine katkı sağlayan Sorento'nun üçüncü neslinde 185 bg gücünde 2.0 lt dizel motor bulunuyor. Bu motor 2.2 litre motora sahip eski jenerasyon Sorento'dan sonra Türkiye'ye özel olarak üretildi. İlk gelen 50 aracın tamamını satan Çelik Motor'un hedefi, 2015'te 500 adet, 2016'da ise bin adet.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.