Salı 11.08.2015 00:00

Tesla ürettiği her bir otodan zarar ediyor

Silikon Vadisi'nde üretim yapan Tesla Motors'un, ürettiği her bir elektrikli araçtan 4 bin dolara yakın zarar ettiği belirtiliyor.

Fiat ise, elektrikli "500e" modelinde araç başına 14 bin dolar zarar ettiğini açıklamış, Fiat Chrysler Automobiles CEO'su Sergio Marchionne de, müşterilerine çağrıda bulunarak 500e elektrikli modellerini satın almamalarını tavsiye etmişti. Bu model, şirketin karbon ayak izini düşürmek üzere piyasaya sunulmuştu.
Bu yılki üretim hedeflerini azaltan Tesla, son çeyrekte 359 milyon dolar zarar ettiğini açıklarken, şirketin başkanı Elon Musk da, sermaye artırımı için yeni kaynaklar bulmaya çalıştığını, ancak ekstra hisse satışını düşünmediğini açıkladı. Tesla'nın, sattığı her bir "Model S"ten 4 bin dolarlık zarar ettiği ifade ediliyor.
YENİ MODEL UMUDU

Musk, Model S'in lüks ve pahalı bir araç olduğunu, bu yüzden satışların ağır gitmesinin normal karşılanabileceğini kaydederken, yeni daha ucuz modellerin piyasaya çıkmaya başlaması ve yeni enerji depolama sistemlerine yönelik işbirlikleriyle, 2016'nın ilk çeyreğinden itibaren yeniden karlı bir işletme haline geleceklerini belirtti.
Tesla, bu yıl üretim planlarını 50 bin ile 55 bin adet civarında tutmaya çalışırken, yılın ikinci çeyreğinde 11 bin 532 Otomobil satabildiği belirtiliyor. Otomobillerin çoğunun, siparişe göre üretildiğine dikkat çekilirken, bu dönemde ürettiği her bir otomobilden 4 bin dolar zarar eden Tesla'nın operasyonel giderlerindeki kaybının 47 milyon dolara ulaştığı vurgulanıyor.
Tesla, bu yıl "Model X" olarak bilinen elektrikli SUV'u piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Model S'in fiyatları 70 bin dolardan başlarken, şirket, 2017'de "Model 3" adı altında ve fiyatı 35 bin dolardan başlayacak yeni model ailesini çıkarmayı planlıyor. Böylelikle 2020 yılında, yıllık 500 bin adetlik kapasiteye ulaşılması hedefleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.