Perşembe 10.09.2015 00:00

Otomotiv üretiminde büyük artış

Otomotiv üretimi Ağustos ayında yüzde 34 artışla 76 bin 987 adet olurken, toplam pazar 627 bin adet düzeyinde gerçekleşti.

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Ağustos 2015 'Otomotiv Sektörü İstatistiklerini açıkladı. Buna göre; 2015 yılı Ocak-Ağustos döneminde bir önceki yılın ilk sekiz ayına göre toplam üretim yüzde 19, otomobil üretimi ise yüzde 9 oranında arttı. Bu dönemde, toplam üretim 857 bin adet, otomobil üretimi ise 500 bin adet düzeyinde gerçekleşti. 2015 yılı Ocak-Ağustos döneminde toplam pazar, 2014 yılı aynı dönemine göre yüzde 46 oranında artarak 627 bin adet düzeyinde gerçekleşti. Bu dönemde otomobil pazarı yüzde 43 arttı ve 454 bin adet olarak gerçekleşti.
İHRACAT YÜZDE 8 ARTTI
2015 yılı Ocak-Ağustos döneminde bir önceki yıla göre, toplam otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 8 oranında artarken, otomobil ihracatı ise yüzde 1 oranında azaldı. 2015 yılı Ocak-Ağustos döneminde toplam ihracat 617 bin adet, otomobil ihracatı ise 377 bin adet düzeyinde gerçekleşti.
2015 yılı Ocak-Ağustos döneminde 2013 yılının ilk sekiz ayına göre toplam üretim yüzde 18, otomobil üretimi ise yüzde 25 oranında arttı. 2015 yılı Ocak-Ağustos döneminde toplam pazar, 2013 yılı aynı dönemine göre yüzde 15 oranında, otomobil pazarı ise yüzde 14 oranında artış gösterdi.
2015 yılı Ocak-Ağustos döneminde 2013 yılının ilk sekiz ayına göre, toplam otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 14 oranında, otomobil ihracatı ise yüzde 22 oranında arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.