Giriş Tarihi: 5.10.2015 09:40 Son Güncelleme: 5.10.2015 10:57

Volkswagen skandalı ile ilgili flaş iddia

Alman otomobil devi Volkswagen’de ortaya çıkan egzoz gazı skandalı yavaş yavaş netlik kazanıyor.

Alman basınında yer alan haberlere göre, emisyon değerlerini düşük gösteren söz konusu programın kullanılmasına 2008 yılında karar verildi. Skandalın ortaya çıkartılması için kurulan komisyonun elde ettiği ilk bilgilerde, mühendisler skandal programın 2008 yılında kullanılmaya başlandığını doğruladı.
Bild am Sonntag gazetesi konuya ilişkin haberinde, mühendislerin komisyona, bu tarihte 2005 yılından bu tarafa geliştirilen EA 189 tipi dizel motorun seri üretim aşamasına geldiğini, ancak istenilen değerleri karşılamayan ve VW için önem arz eden motorun, zaman ve öngörülen maliyet sınırlarını aşmaması için, program yardımıyla emisyon değerlerinin düşürülmesine karar verildiğini söylediklerini yazdı.
Volkswagen tarafından, bu yolla emisyon değerleriyle oynanan, dünya çapında 11 milyon dolayında aracın satıldığı açıklanmıştı. Almanya'da etkilenen araç sayısının 2 milyon 800 bin olduğu belirtiliyor.
MENAJERLER BİLİYORDU

Mühendislerin komisyona verdikleri ifadelerde, menajerlerin durumdan haberdar olduklarını aktardıkları belirtilen haberde, dönemin geliştirmeden sorumlu menajeri Ulrich Hackenberg'i işaret ettikleri yer aldı. Ulrich Hackenberg'in iddialara ilişkin açıklama yapmak istemediği belirtiliyor.
Son olarak Audi CEO'su olarak görev yapan Hackenberg, skandalın ardından geçtiğimiz hafta zorunlu izine çıkartılan menajerler arasında bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.