Perşembe 24.03.2016

18 milyarlık dev

Operasyonel kiralama sektörü 2015'te yüzde 17 büyüdü. Filoya 123 bin adet yeni otomobil katıldı. Sektörün aktif büyüklüğü ise 18 milyar TL 'yi aştı

Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği'nin (TOKKDER) bağımsız araştırma şirketi TNS Global işbirliği ile yürütmekte olduğu pazar araştırmasının 2015 sonuçlarına göre operasyonel kiralama sektörü 2015'te yüzde 17 büyüdü. Yaklaşık 123 bin adet yeni otomobil filoya katılırken, sektörün filosundaki araç sayısı yaklaşık 277 bin 225 adete ulaştı. 2015 yılında yaklaşık 8 milyar 526 milyon TL'lik yeni araç yatırımı yapan Türkiye operasyonel kiralama sektörünün aktif büyüklüğü ise 18 milyar TL'yi aştı. Türkiye operasyonel kiralama sektörünün gelişimi ile ilgili görüşlerini paylaşan TOKKDER Genel Koordinatörü Tolga Özgül, hızlı büyümenin nedenleri şöyle anlattı: "Türkiye ekonomik büyüme için dış kaynağa ihtiyaç duyan bir ülke. Bu nedenle, ülke olarak kısıtlı kaynaklarımızı verimli kullanmak durumundayız. İşte tam bu noktada, operasyonel kiralama yöntemi her boyutta işletmeye kaynaklarını etkin kullanma ve verimli çalışma olanağı sağlıyor. Operasyonel kiralama yönteminin yarattığı avantajların çok uluslu ve büyük yerel şirketlerin yanı sıra küçük ve orta ölçekli işletmeler tarafından da keşfedilmesiyle sektör bu hızlı büyüme grafiğini yakaladı demek yanlış olmaz."
DİZEL TERCİH EDİLİYOR
Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre 2015 yılında Renault yüzde 29.8'lik pay ile Türkiye operasyonel kiralama sektörünün araç parkında en çok tercih edilen marka olmayı sürdürürken, yüzde 17.2 ile Volkswagen ikinci, yüzde 12.4 ile Ford üçüncü, yüzde 10.1 ile Fiat ise dördüncü sırada yer aldı. Sektörün araç parkının yüzde 52.8'i C segment araçlardan oluşurken, B segment araçlar yüzde 28.3, D segment araçlar ise yüzde 12.5 pay aldı. Sektörün araç parkının yüzde 94.3'ü dizel araçlardan oluşurken, manuel vites araçlar yüzde 63.3 pay aldılar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.