Perşembe 24.03.2016

Porsche'nin en hızlısı

Turbo dopingi artık tüm 911 müşterilerine hizmet ediyor. Porsche'deki yeni dönemin ilk yansımalarını Güney Afrika'da pist, otoyol ve köy yollarında 911 Turbo S ile deneyimledik

Efsane olmak kolay değil ama efsane olarak kalabilmek daha zor. Bunu başarabilmek için efsane olmanızı sağlayan özellikleri korurken zamana da uymanız gerekiyor. Bu saptamam için verebileceğim en iyi örneklerden biri hiç kuşkusuz Porsche 911. İlk kez ortaya çıktığı 1963 yılından bu yana tipik siluetini koruyan 911, günümüze kadar gelişerek geldi. 911 tarihindeki en önemli kilometre taşlarından biri Turbo idi. 1973 yılında yollara çıkan 911 Turbo, yüksek performans denilince akla gelen ilk modellerden biri oldu. Nitekim günümüzde de öyle. Porsche, 2015 sonu ve 2016 başında 911 ailesinde önemli yenilikler yaptı. Tasarımda küçük gibi görünen ama etkileri büyük olan dokunuşlar bir yana, ilk günkü gibi arkada yer alan boxer motorlar etkileyici şekilde yenilendi ve tüm aileyi Güney Afrika'nın Johannesburg şehrindeki Kyalami Pisti ve çevresinde deneme fırsatı buldum. Konuya girişi zirveden yapalım, yani 911 Turbo ve Turbo S'ten. Arkasında 3,8 litrelik, çift turbo beslemeli, 6 silindirli bir boxer taşıyan bu iki versiyon artık eskisinden 20 HP daha güçlü. Turbo, 540 HP ile ilerlerken, ilk kez kardeşinden farklı turbolara sahip Turbo S ise 580 HP'yle emir bekliyor. Dünyada benzinli motorda değişken geometrili turbo teknolojisini kullanan tek üretici olan Porsche, Turbo ve Turbo S'te enjeksiyon basıncını 140'tan 200 bara yükselterek yükselen performansa karşılık yakıt tüketimini azaltmayı da başarmış. Turbo'nun 710 Nm'lik torkuna karşılık Turbo S, 2250-4000 d/d aralığında 750 Nm'lik torkla asfaltı kazımaya hazır olduğunu gösteriyor. Daha büyük turbolar güç ve torku artırırken Turbo S'i 0-100 km/s hızlanmada 3 saniyenin altına inen ilk seri üretim Porsche haline getiriyor: 2,9 saniye. Kyalami Pisti'nde Sport+ modunda gaz tepkilerinin hızı, yönlendirmenin keskinliği ve gövde hareketlerinin kontrol edilebilirliği beni çok etkiledi.
İKİ YENİLİK DİKKAT ÇEKİCİ
7 ileri vitesli PDK şanzımanın zaman kaybetmektense konfordan vazgeçerim mantığıyla vites değiştirmesi de etkileyici olabilir ama start düzlüğünün sonunda 240 km/s'den 70 km/s'ye düşebilmek için abandığım seramik frenlerden ABS tıkırtısı gelmemesi bana çok daha önemli geldi. Gaz pedalına hızlı tepki veren 3,8 litrelik motor, Sport ve özellikle de Sport+ modunda adeta ayağınızdaki en ufak titremeye bile tepki veriyor. Turbo motorlarda gaz pedalı bırakılıp tekrar basıldığında yaşanan gecikme bu motorda neredeyse hiç yok. Porsche mühendisleri Dynamic Boost adı verilen bir çözüm bulmuş. Gaz pedalı bırakıldığında normalde gaz kelebeği kapanır ve bu aşamada basınç kaybedilir. 911 Turbo ve Turbo S'in motorundaysa gaz pedalı bırakıldığında gaz kelebeği açık tutulurken silindirlere yakıt yollanmıyor. Böylece turbo gecikmesi minimuma iniyor. Küçük viteslerdeki tam gazlarda korkutucu şekilde hızlanan Turbo S ile Güney Afrika'nın bozuk zeminli köy yollarında konfor eksikliği hissetmedik değil. Sert şasi ve düzgün zeminlerde tutunma için tasarlanmış süspansiyon, bu tip yollardan pek hoşlanmadı; tabii biz de… 911 Turbo S'te 2 ayrı yenilik hoşuma gitti. Bunlardan ilki direksiyon kolonuna eklenen ve sürüş modları arasında seçim yapmaya yarayan düğme. El altında olması iyi ama asıl hoşuma giden bu dairesel kumandanın ortasındaki Sport Responce Button. Normal kullanımda örneğin bir sollama için hızlı ve güçlü tepkiye ihtiyacınız olursa sürüş modlarıyla uğraşmak yerine bu düğmeye basmanız yeterli. 29 saniye boyunca otomobil maksimum performans moduna geçiyor, yani Sport+'a. Üstelik gösterge tablosunun sağ kısmında beliren bir geri sayım da maksimum sportifliğin kaç saniyesinin kaldığını gösteriyor. 20 saniye sonunda daha önce seçilmiş olan sürüş moduna dönülüyor. Diğer yenilikse ön süspansiyonun yükseklik ayarı. Yeraltı otoparklarda ya da çok dik rampa sonlarında aracın burnunun yere sürtmemesi için bir düğme yardımıyla aracın önü 40 mm yükseltilebiliyor. Türkiye'de 911 ailesinden Carrera'nın fiyatı 265 bin Euro, 911 Turbo S ise 555 bin Euro'dan başlıyor. Bütçeler çok büyük ama sürüş keyfi de bir o kadar fazla…

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.