Çarşamba 30.03.2016 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 30.03.2016 14:19

AB ve EFTA'da otomotiv pazarı yüzde 10,7 büyüdü

Avrupa Birliği (AB) ve Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) ülkelerinde otomotiv pazarı 2016 yılı ocak-şubat döneminde yüzde 10,7 büyüyerek 2 milyon 518 bine ulaştı.

Otomotiv Sanayii Derneğinin (OSD) Avrupa-Türkiye Pazar ve Üretim Analiz-Değerlendirme Raporuna göre, bu yılın ocak-şubat döneminde AB ve EFTA ülkelerinde toplam otomotiv pazarı yüzde 10,7'lik büyümeyle 2 milyon 518 bine yükseldi.

Aynı dönemde Avrupa toplam otomotiv pazarı sıralamasında yer alan ilk 5 ülkenin pazar büyüklüklerinde; Almanya'da yüzde 8,4, Fransa'da yüzde 9,4, İtalya'da yüzde 23, İngiltere'de yüzde 4,1, İspanya'da ise yüzde 13,2 artış yaşandı.

Raporda, 2008 yılında yaşanan ve Avrupa otomotiv pazarına etkileri 2013 yılı sonuna kadar süren global krizin ardından iyileşme trendinin 2016 yılında da devam ettiği kaydedildi.

Otomotiv pazarı AB ve EFTA ülkelerinde bu yılın şubat ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,5 artarak 1 milyon 259 bin adete tırmandı.

OTOMOTİV ÜRETİMİ

AB ülkelerinin 2015 yılında toplam otomotiv üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,8 artış göstererek 18,3 milyon adede ulaştı.

Toplam otomotiv üretimi sıralamasında yer alan ilk 4 ülkenin otomotiv üretimi Almanya'da yüzde 2,1, İspanya'da yüzde 13,7, Fransa'da yüzde 8,2, İngiltere'de ise yüzde 5,2 yükseldi.

AB ülkelerinin toplam otomotiv üretimi sıralamasında Türkiye, aynı dönemde Çek Cumhuriyeti'ni geride bırakarak 5. sıraya yükseldi.

Bu dönemde AB ülkelerinin otomotiv ithalatı bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 25 artışla 39 milyar avro, ihracatı ise yüzde 11 artışla 139,4 milyar avro olarak gerçekleşti. İhracatın ithalatı karşılama oranı da yüzde 4'ten yüzde 3,6'ya geriledi.

Uludağ İhracatçılar Birlikleri (UİB) verilerine göre 2015'te dolar bazında Türkiye toplam otomotiv ihracatı içinde AB ülkelerinin payı yüzde 79'dan yüzde 82'ye yükseldi.

Türkiye'nin AB ülkeleri ile arasındaki otomotiv ticaretinde 2014 yılında Türkiye'nin lehine olan 190 bin adetlik fark 2015 yılının aynı döneminde yüzde 32 artarak 251 bine tırmandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.