Salı 12.04.2016 00:00
Son Güncelleme: Salı 12.04.2016 16:20

Fiat Egea Hatchback üretime başladı

Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Koç, 1 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilen Egea model ailesi kapsamında, 2023 yılına kadar, 1,3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedeflediklerini söyledi.

Koç, Fiat Egea Hatchback'in üretim başlangıç töreninde, konuşmasına, son dönemde yaşanan elim olaylarda hayatını kaybeden vatandaşlara ve güvenlik güçlerine Allah'tan rahmet, kederli ailelerine sabır ve başsağlığı dileyerek başladı.

Türk otomotiv endüstrisi ve Tofaş için mühim ve heyecan dolu bir gün yaşadıklarını, bugünün kendisi için ayrı bir önem taşıdığını vurgulayan Koç, Tofaş çalışanlarıyla ilk kez bir araya geldiğini ve buradan ilk kez hitap etmenin mutluluğunu yaşadığı dile getirdi.

Koç Topluluğunun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş'ın son yıllarda gerçekleştirdiği yatırımlarla en kuvvetli dönemini yaşadığını ifade eden Koç, Tofaş'ın yıllar içindeki gelişimi ve bugünkü uluslararası başarılarının, Koç Grubu ve Fiat Chrysler Automobiles (FCA) arasındaki 48 yıllık güçlü ortaklığın, karşılıklı güven ve iş birliğinin çok önemli göstergesi olduğunu anlattı.

Grup olarak Türkiye'nin gelişmesi, büyümesi için sanayi ve üretimin önemine her zaman inandıklarını, ülkenin ve şirketlerinin uluslararası arenada da daha güçlenmesi için yatırımlarına kesintisiz devam ettiklerini belirten Koç, "Bu kararlılığımızda ülkemizin geleceğine olan inancımız ile hükümetimizin bizlere verdiği desteğin payı çok büyüktür." dedi.

Koç, dünyada teknoloji alanında çok önemli değişiklikler olduğunu, tüketim alışkanlıkları ve yaşam şekilleriyle birlikte üretim ve rekabetle ilgili bilinen normların hızla değiştiğine işaret ederek, şöyle konuştu:

"Yalnızca bir nesil önce üretimin önemli bir kısmını gelişmekte olan ülkelere kaybetmiş olan gelişmiş ülkeler, bugün yeni teknolojilerle sağladığı rekabet gücüyle gelecek planlarını, bu kaybedilen üretimi gelişmekte olan ülkelerden almak üzere yapıyorlar. Bütün planlarını bu istikamette ve bunun üzerine inşa ediyorlar. Biz de bu gelişmeleri takip etmenin yanı sıra akıllı projeler oluşturmak için çalışıyoruz."

Bu noktada, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının özellikle son dönemdeki strateji ve politikalarının önemine dikkati çekmek istediğini dile getiren Koç, "Bu politikalar tüm sanayinin ve haliyle bizim önümüzü açıyor. Ar-Ge Reform Paketi, bunun en güçlü örneklerinden biridir, üzerinde çalışılıyor ve bizler de bunu heyecanla bekliyoruz." ifadesini kullandı.

Koç, topluluklarının 2007-2014 dönemindeki toplam Ar-Ge harcamasının 4,6 milyar lira olduğunu, yalnız geçen sene bu alanda harcanan paranın 1,3 milyar liraya ulaştığını vurgulayarak, TÜİK verilerine göre Türkiye'de özel sektör Ar-Ge harcamalarının yüzde 13'ünün grupları tarafından gerçekleştirildiğini bildirdi.

1,5 MİLYAR DOLARIN ÜZERİNDE YATIRIM

Tofaş'ta son yıllara yapılan yatırımlara dikkati çeken Koç, şöyle devam etti:

"Tofaş, son yıllarda gerçekleştirdiği 1,5 milyar doların üzerindeki yatırımı ile tüm ürün gamını yeniledi. Yeni Doblo, Doblo Amerika ve yenilenen Fiorino modellerini devreye aldı. Fiat Chrysler'in Avrupa'daki en büyük üretim merkezi haline geldi. Hem otomobil hem de ticari araç üreten ve gelişmiş Ar-Ge merkezine sahip olan tek otomotiv şirketi olarak Türkiye'de diğer üreticilerden farklı bir konuma ulaştı ve bugün 7 değişik marka için üretim yapan tek otomotiv şirketidir."

"AĞABEYİM MUSTAFA KOÇ'U, SAYGI, RAHMET VE ÖZLEMLE ANIYORUM"

Koç, Tofaş'ta son dönemlerin en önemli yatırımının ise Egea projesi olduğunu vurgulayarak, "Geçen yıl ekim ayında sedan modelinin üretim başlangıcını kutlamıştık. Bugün ise projenin ikinci ürünü olan Hatcback modelinin, üretim başlangıç töreni için bir aradayız. Bu vesileyle, maalesef 21 Ocak'ta kaybettiğimiz sevgili ağabeyim Mustafa Koç'u, huzurunuzda saygı, rahmet ve özlemle anıyorum. Kendisi çok önem verdiği Egea'yı 'akıllı proje' olarak adlandırmıştı. Akıllı proje, çünkü Egea'yı hem iç pazardaki konumumuzu güçlendirecek hem de önemli ihracat potansiyeli yaratacak bir model ailesi olarak görüyordu" diye konuştu.

2023 YILINA KADAR, 1,3 MİLYON ADET ÜRETİLECEK

Bu yatırım kararının ne kadar isabetli olduğunun görüldüğünü belirten Koç, "Sedan modelinin Avrupa pazarlarında öngörülenin üzerindeki başarısı, önümüzdeki aylarda Amerika kıtasına ihracatının başlayacak olması, alınan yatırım kararının ne kadar isabetli olduğunu kanıtlıyor." dedi.

Bugün üretimine başlanan Egea Hathback ile bu başarının daha da ilerilere taşınacağına inandığını vurgulayan Koç, "1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirilen Egea model ailesi kapsamında, 2023 yılına kadar, 1,3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Projenin sağladığı ekonomik katma değerin yanı sıra Tofaş'ın en büyük kazancı; ürün geliştirme ve üretim alanındaki yetkinliklerini uluslararası seviyeye taşıması oldu." ifadelerini kullandı.

Koç, Tofaş mühendislik ekibinin başarılı bir şekilde yönettiği projenin birçok açıdan FCA dünyasına da örnek teşkil ettiğini, bu başarıyla gurur duyduklarını ifade ederek, Egea projesinin geliştirilmesinde ve üretiminde emeği geçen tüm mühendis ve işçilere teşekkür etti.

Ömer Koç, üretim başlangıcını yaptıkları bu modelin, yaratacağı dış ticaret fazlası ve istihdam ile Türkiye ve ülke otomotiv sanayisine önemli katma değer sağlayacağını söyledi.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.