Giriş Tarihi: 25.1.2017 13:47

"Otomobil sektörü 2017'de daralabilir"

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, kurlardaki artışın etkisiyle fiyatların yükseldiği otomobil pazarında 2017 yılında yüzde 10 daralma yaşanabileceğini bildirdi.

Bozkurt, yaptığı yazılı açıklamada, Toyota'nın 2016 yılını başarılı bir şekilde bitirdiğini belirterek, geçen yıl toplamda 52 bin 832 satışla yeni bir rekora imza attıklarını ifade etti.

Bu rekor satışlarla toplam pazarda yüzde 5,4'lük oranla ilk 6 marka içinde olduklarını aktaran Bozkurt, Corolla, Hilux ve yılın son çeyreğinde satışa sunulan Toyota C-HR'nin bu başarıda önemli katkısının bulunduğunu kaydetti.

2017 yılının sağlıklı bir şekilde değerlendirilmesi için ilk çeyreğin önemli ipuçları vereceğine işaret eden Bozkurt, "Kurlardaki artışın maliyetlere etkisini göz önüne aldığımızda ocak ayından itibaren otomobil fiyatlarında artışlar meydana geldi. Bu gelişmeleri dikkate aldığımızda 2017 yılında sektörümüzde bir miktar düşüş olabilir. Eğer kurlarda yüksek dalgalanmalar yaşanmazsa sektörümüzde gelecek yıl yüzde 10'lar civarında bir daralma olabilir düşüncesini taşıyorum." değerlendirmesinde bulundu.

Bozkurt, 2017 yılında Toyota'nın yeni modellerin de etkisiyle 60-65 bin bandında toplam satış hedefi bulunduğunu belirtti.

Türkiye'de üretilen Toyota C-HR'nin belirledikleri bu hedefe büyük katkı yapmaya devam edeceğini kaydeden Bozkurt, "2017 yılında Toyota C-HR modelimiz için 10 bin bandında bir satış hedefimiz var. Yine Türkiye'de üretilen Corolla'nın 37 bin civarında bir satış yapmasını bekliyoruz. Hilux başta olmak üzere diğer modellerimizin katkısının yanında ailemize yeni katılacak olan ticari modelimiz Proace'den de çok ümitliyiz." ifadelerini kullandı.

Kaynak:otohaber

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.