Pazartesi 13.02.2017 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 13.02.2017 08:59

Peugeot, efsanenin ismini satın aldı!

Hindistan`ın efsanevi otomobillerinden Ambassador`ın ismi, Fransız otomotiv şirketi Peugeot`ya 12 milyon dolara satıldı.

İngiliz Morris Oxford arabalarının üçüncü serisi temel alınarak tasarlanan Ambassador yaklaşık 30 yıl boyunca Hindistan'ın en çok satan arabası oldu.

Uzun bir zamandır Hindistan'a ilgisi olan Peugeot, 1990'ların ortalarında serbest ekonomiye geçilmesinden sonra bu ülkeye gelen ilk yabancı otomobil üreticisi olmuştu.

1960'lardan 1980'lerin ortalarına kadar Hindistan'da bir statü sembolü olan Ambassador, seri üretimi yapılan tek lüks arabaydı. Dış görünüşüyle tanınmasa bile, arabanın içinin genişliği ve Hindistan yollarına uygun güçlü amortisörleri Ambassador'ı en tercih edilen otomobil yapmıştı.

Ambassador ayrıca ülkedeki ilk dizel ve klimalı arabalarından biriydi.

HIZLI YÜKSELDİ, HIZLI DÜŞTÜ

Ancak arabanın yükselişi gibi düşüşü de hızlı oldu. 1980'lerin ortalarında yılda 20 bin adet üretilen Ambassador'un satışı, 2013-2014'te 2.000'e kadar düşünce üretim durduruldu.

Araba kendine has kusurlarıyla da ünlüydü. El freni nadiren düzgün çalışıyordu. Ancak araba, gaz ve debriaj pedallarını ustaca dengeleyerek yokuşta arabanın kaymasını engelleyen bir sürücü kuşağı yarattı.

Göstergeleri sıra dışı şekilde konumlandırılan arabanın yumuşak frenleri, en zayıf noktalarından biriydi ve fiilen direksiyon kilidi yoktu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.