Pazartesi 15.05.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 15.05.2017

Egea projesi Tofaş’a lig atlattı

Egea projesi Tofaş'a lig atlattı. Şirketin piyasa değeri iki yılda iki kat artarak 7.7 milyar TL'den 14.6 milyar TL'ye çıktı

Tofaş, 1 milyar doları aşkın yatırımla hayata geçirilen Egea projesi ile adeta lig atladı. Şirketin Mayıs 2015'te 7.7 milyar TL olan piyasa değeri (2.9 milyar dolar) 14.6 milyar TL'ye (4 milyar dolar) yükseldi. Tofaş'ın değeri son iki yılda yüzde 88 artış gösterirken, Tofaş hariç otomotiv endeksi sadece yüzde 6 arttı. Son bir yılda ise Tofaş, yüzde 33.7, Tofaş hariç otomotiv endeksindeki artış yüzde 1 oldu. Tofaş, dünyanın en büyük yatırım kuruluşlarından Merrill Lynch'in EEMEA Bölgesi 'top pick' listesinde yer alıyor. Tofaş, Türkiye'den listeye giren tek otomotiv şirketi. Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, şirket değerinin sektör ortalaması üzerinde artmasında, iki yılda yapılan ürün yatırımları ile Fiat Egea Projesi'nin büyük bir etkisi olduğunu söyledi. Eroldu, şöyle devam etti: "Satışa sunulduğu andan itibaren beklenenin üzerinde talep yaratan Fiat Egea ile üretim ve satış binek ve hafif ticari araçta yüzde 50-50 dengelendi. Meksika gibi yeni ihracat pazarları devreye girdi. Tofaş, bugün üretiminin yüzde 73'ünü, Avrupa başta olmak üzere dünyanın farklı bölgelerine, Kuzey Amerika dâhil, 80 ülkeye ihraç ediyor. Bu pazar ve ürün çeşitliliği beraberinde istikrarlı bir büyüme getiriyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.