Pazartesi 07.08.2017
Son Güncelleme: Çarşamba 27.09.2017

Sakarya’da üretimi ikiye katlayacak

Toyota, yıl sonunda Sakarya’daki tesislerinde 280 bin araç üretip, 231 bin adedini ihraç etmeyi hedefliyor

450 milyon dolarlık yatırımla Türkiye'nin ilk hibrit ve SUV model olan Toyota C-HR'ı üretim bantlarından indiren Toyota Otomotiv Sanayii, yılın ilk altı ayında üretim ve ihracat rekorları kırdı. Şirket geçen yılın aynı dönemine göre üretimini yüzde 210 artırarak 145 bin 230 adet araca çıktı. Böylece geçen yılın tamamında gerçekleştirdiği üretime bu yılın ilk yarısında yaklaştı. Toyota Otomotiv Sanayii, üretimde olduğu gibi ihracatta da yılın ilk yarısında Türkiye'deki tarihi rekoruna imza attı. 2016'nın tamamında 116 bin adet otomobil ihracatı gerçekleştiren Toyota, bu yılın ilk 6 ayında gerçekleştirdiği 128 bin adetle geçen yılın tamamında yaptığı ihracatın üzerine çıktı. Toyota, geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında ise ihracatını yüzde 350 gibi rekor bir oranla artırdı. 2017'de toplam 280 bin adet üretime ulaşmayı planlayan Toyota, yılın tamamında ise 231 bin adet ihracatla rekora imza atmayı hedefliyor.
YÜZDE 85'İ İHRAÇ EDİLİYOR
Toyota Otomotiv Sanayii Türkiye Genel Müdür ve CEO'su Hiroshi Kato, yıl sonunda üretimin ikiye katlanarak 280 bin adete yükseleceğini söyledi. Üretimin yüzde 85'ini ihraç edeceklerini ifade eden Kato, "Üretim hacmimizin yüzde 63'ünü C-HR, yüzde 28'ini Corolla, yüzde 9'unu ise Verso oluşturuyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.