Pazartesi 09.10.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 09.10.2017

2 milyonuncu otomobilini üretti

Türkiye'de 1994'ten bu yana üretim yapan Toyota, 2 milyonuncu aracını banttan indirdi. Üretilen 2 milyonuncu araç Türkiye'nin ilk hibrit ve SUV modeli C-HR oldu. Bugüne kadar 2.3 milyar dolarlık yatırım yapan Toyota, Sakarya'daki tesislerinde C-HR başta olmak üzere Corolla ve Verso olmak üzere üç model üretiyor. 2016'da üç vardiya üretime geçip kapasitesini ikiye katlayarak yıllık 280 bine çıkaran Toyota'nın çalışan sayısı 5 bin 500'e yükseldi. C-HR ile Japonya dışında ilk Toyota Yeni Global Platformu (TNGA) modeli üreten fabrika olma özelliğine sahip olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, aynı zamanda Avrupa'daki Toyota üretim tesisleri arasında en yüksek üretim kapasitesine sahip oldu. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdür ve CEO'su Hiroshi Kato, 1994'te üretilmeye başlanan ilk Corolla'dan bu yana geçen 23 yılda çok yol katettiklerini söyledi. Üretilen 2 milyonuncu aracın ilklerin modeli C-HR olmasının anlamlı olduğunu ifade eden Kato, Toyota Otomotiv Sanayi'nin global Toyota nezdinde kalite seviyesi ile en iyi fabrikalardan biri olarak görüldüğünün altını çizdi. Yılın ilk 9 ayında yüzde 141 artışla 205 bin araç üreten Toyota Türkiye'nin ihracatı ise yüzde 225 yükselerek 182 bin adete ulaştı. Toyota yıl sonuna kadar 280 bin araç üretip 231 bin ihracat yapmayı hedefliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.