Cuma 10.11.2017 00:00
Son Güncelleme: Cuma 10.11.2017 10:00

Opel için 3 yıl zaman verildi

1999 yılından beri kâr edemeyen Opel için PSA grubu 3 yıllık bir yol haritası çizdi ve tasarruf planı açıklandı. Zorunlu işten çıkarmaların olmayacağı belirtilse de uzmanlar 3 bin kişiyle yolların ayrılmasını bekliyor.

KÜÇÜLME OLACAK MI?

Habertürk'te yer alan habere göre, Alman otomobil üreticisi Opel'in ayakta kalabilmesi dün yapılan basın toplantısında 3 yıllık bir ayakta kalma planı açıklandı. Bahar aylarında General Motors'un yaklaşık 1.3 milyar euro karşılığında Fransız PSA grubuna sattığı şirket 1999 yılından beri tek kuruş kâr edemiyor.

2020 yılında başabaş noktasına, 2026 yılında ise yüzde 6 kâr hedefinin belirlendiği yeni eylem planının en çok tartışılan tarafı ise küçülmeye gidilip gidilmeyeceği.

Opel, tasarruf planı kapsamında, 3 yıl içerisinde her bir aracın üretim başına maliyetini 700 euro düşürmek niyetinde. Yapılan hesaplamalara göre şirket, 800 bin araç sonrasında kâra geçebilecek. Ayrıca, 3 yılda 1.1 milyar euro, 2026 itibarıyla da 1.7 milyar euro toplam tasarruf hedefi belirlenmiş durumda.

Opel X ailesine büyük kardeş geldi Düşünce gücüyle çalışan otomobil

9 YENİ MODEL GELİYOR

Opel CEO'su Michael Lohscheller zorunlu işten çıkarmalar ya da fabrikaların kapatılmasının gündem dışı olduğunu belirtse de uzmanlar, hedeflerin tutturulabilmesi için orta vadede kıdem tazminatı ve kısmi emeklilik yoluyla gönüllülük esasıyla personelin azaltılmasının kaçınılmaz olduğuna vurgu yapıyor.

Das Auto Institut (Otomotiv Yönetim Merkezi) kurucusu Stefan Bratzel'e göre Opel bu şekilde 3000 işçi ile yollarını ayıracak. Şirketin şu an 38 bin personeli bulunuyor. Alman devinin diğer çalışanların haftalık 40 saat olan kontratlarını 35 saate düşürerek personel giderlerinde tasarrufa gitmesi bekleniyor.

Opel, başta yeni Corsa, Combo ve elektrikli modeller olmak üzere 2020 yılında piyasaya 9 yeni modelle gelecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.