Pazartesi 08.01.2018
Son Güncelleme: Pazartesi 08.01.2018

Otomotivci 2018’den umutlu

2017’de 1 milyonluk satışı az farkla kaçıran otomotiv sektörü, 2018’e iyimser girdi. Otomotive yön veren isimler, 2017’ye benzer bir yıl bekliyor

İki yıldır 1 milyon adetin üzerine çıkan pazar, 2017'de 980 bin adette kaldı. 2017'de 1 milyonluk satışı az farkla kaçıran otomotiv sektörü, 2018'e iyimser girdi. Türk otomotivine yön veren isimler, 2018'in 2017'e benzer bir yıl olacağı tahmininde bulundu. Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, otomotiv sanayisinin 2018'de de Türkiye ekonomisinin lokomotifi olmayı sürdüreceğini söyledi. Sektörün, üretim ve ihracatta 2017'ye paralel bir performans gerçekleştireceğini düşündüğünü ifade eden Eroldu, "2018'de pazarda bir miktar gerileme yaşanabilir. Ancak pazar 950 bin-1 milyon bandına oturdu. Bu yüzden 2018'de aşağı yukarı bu seviyeleri koruyacağına inanıyorum" dedi.
1 MİLYONLUK PAZAR
2017'e kötümser başlanmasına rağmen yıl sonunda beklentinin üstünde bir rakamla sektörün yılı noktaladığını söyleyen Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, 2018'den umutlu olduklarını kaydetti. Özkök, toplam pazar tahminin 950 bin-1 milyon aralığında olduğunu ifade etti. Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt, 2018'in sağlıklı şekilde değerlendirmek için ilk çeyreğin önemli ipuçları vereceğini söyledi. Pazarda bazı belirsizliklerin olduğunu ifade eden Bozkurt, "Global konjonktür, pariteler, faizler, kurlar ne olacak? Pazar bu seyre göre değişecek. Kurlar bugünkü seviyesini korursa pazar yüzde 10 daralır" dedi. Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş ise 2018'de pazarın 2017'nin ritmine benzer bir gelişim göstereceğini tahmin ettiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.