Salı 09.01.2018 00:00
Son Güncelleme: Salı 09.01.2018 10:02

Ultra lüks araç satışlarındaki düşüş sürüyor

Ultra lüks (F segmenti) araç pazarı, döviz kurlarındaki yükseliş ve ÖTV düzenlemesinin etkisiyle daralmaya devam ederken, geçen yıl F segmentindeki araç satışı 2016'ya göre yüzde 15,3 azalarak 4 bin 270'e geriledi.

- Döviz kurlarındaki yükseliş ve ÖTV düzenlemesinin etkisiyle daralmaya devam eden ultra lüks araç pazarı, geçen yıl yüzde 15,3 küçüldü - Ultra lüks araç pazarında 2017'de 4 bin 270 adetlik satış oldu - Lüks araç satışları ise 2017'de bir önceki yıla göre yüzde 0,6 artarak 22 bin 699'a yükseldi - BMW, hem lüks hem de ultra lüks segmentinde en çok tercih edilen marka oldu

AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerinden derlediği bilgilere göre, tamamına yakını 2000 cc'nin üstünde olan lüks ve ultra lüks araç satışları, 2017'de bir önceki yıla kıyasla yüzde 2,3 azalarak 26 bin 969 oldu. 2016'da E ve F segmentlerinde 27 bin 599 araç satılmıştı.

Satışlar, geçen yıl 2016'ya göre lüks araçlarda yüzde 0,6 artarak 22 bin 699 olurken, ultra lüks araçlarda ise yüzde 15,3 azalarak 4 bin 270'e geriledi. 2016'da satışlar lüks araçlarda 22 bin 558, ultra lüks araçlarda ise 5 bin 41 olarak kayıtlara geçmişti. Ultra lüks araç satışları 2016'da yüzde 3,9 ve lüks araç satışları da yüzde 3,7 azalmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.