Pazartesi 23.04.2018

Hindistan Almanya’yı yakaladı

Küresel otomobil satışları yılın ilk çeyreğinde yüzde 2.8 artttı. VDA'nın (Almanya Otomotiv Sanayi Derneği) dünyanın en büyük yedi otomobil pazarından derlediği verilere göre ocak-mart aylarında 17 milyon 455 bin 800 adet otomobil satıldı. 2017'nin aynı döneminde küresel otomobil satışları 16 bin 975 adet olarak gerçekleşmişti. Otomobil dünyasındaki en önemli gelişme Hindistan pazarında yaşandı. Hindistan'da otomobil satışları Mart 2018'de yüzde 6.4 artışla 300 bin 700 adede yükseldi. Hindistan, ocak ve şubat aylarında Almanya'yı solladı. İlk çeyrek toplamında ise Almanya'dan 20 bin adet daha az otomobil sattı. Ocak-mart aylarında Hindistan otomobil pazarı yüzde 7.2 büyüdü. Toplam 861 bin 500 adet otomobil satıldı.
EN BÜYÜK PAZAR ÇİN
İlk çeyrekte dünyanın en büyük pazarı yine Çin oldu. Çin'de satışlar yüzde 3.7 artışla 5 milyon 994 bin 100 adede çıktı. AB ve EFTA ülkelerinin yer aldığı Avrupa pazarında satışlar yüzde 0.6 gibi düşük seviyede artarak 4 milyon 282 bin 100 adet olarak gerçekleşti. Mart 2018'de Avrupa'da otomobil satışları yüzde 5.2 gerileyerek 1 milyon 837 bin adet oldu. ABD'de satışlar yüzde 2.1 artışla 4 milyon 93 bin 100 adede çıktı. Ocak ve şubattaki zayıf satışlara göre marttaki artış yüzde 6.4 seviyesinde gerçekleşti. Binek oto satışları yüzde 9, pick-up'lar ve SUV satışları yüzde 16 arttı.
JAPONYA'DA PAZAR DARALIYOR
Mart 2018 ve ilk çeyrekte en hızlı büyüyen pazar Rusya oldu. Ocak-mart döneminde satışlar yüzde 21.7 artışla 392 bin 900 adede çıktı. Martta satışlar yüzde 13.9 artışla, 157 bin 300 adet oldu. Rusya 13 aydır büyümesini sürdürüyor. Dünyadaki önemli otomobil pazarlarından biri olan Japonya'da işler yolunda gitmiyor. Yeni otomobil satışları yüzde 3.6 düşüşle 562 bin 500 adede indi. İlk üç aydaki toplam satışlar ise yüzde 2.7 azalarak 1 milyon 303 bin 900 adet oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.