Giriş Tarihi: 4.6.2018

Türkiye Avrupa dördüncüsü

Avrupa’da pick-up satışları ilk dört ayda 59 bin 200 adede yükseldi. Türkiye, 5 bin 399 adetle Avrupa’nın dördüncü büyük pazarı oldu

Arazide, şehir içinde kullanım olanağı sunan SUV konforuna sahip pick-up talebi büyüyor. Avrupa'da pick-up satışlarındaki yükseliş nisanda da sürdü. Satışlar nisanda yüzde 1.3 artışla 18 bin 500 adete çıktı. 2018 Ocak-Nisan döneminde pick-up satışları ise yüzde 8.5 artışla 59 bin 200 adede yükseldi. İlk dört ayda satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık 5 bin adet arttı. Pick-up'ların hafif ticari araç pazarındaki payı yüzde 8.2'den yüzde 8.6'ya çıktı. JATO Dynamic verilerine göre Avrupa'daki en büyük pick-up pazarı 18 bin 547 adetle İngiltere oldu. Almanya 8 bin 7 adetle ikinci, Fransa 6 bin 583 adetle üçüncü, İspanya 3 bin 406 adetle dördüncü sırada bulunuyor. 29 Avrupa ülkesinin yer aldığı raporda Türkiye bulunmuyor. Ancak listeye Türkiye'yi ilave ettiğimizde sıralama değişiyor. Yılın ilk dört ayında toplam 5 bin 399 adet pick-up'ın satıldığı Türkiye, Avrupa'nın en büyük dördüncü pick-up pazarı olarak adını yazdırıyor.
4 YILDA % 42.4 BÜYÜDÜ
Türkiye'de pick-up pazarı son dört yılda yüzde 42.4 büyüdü. 2013'te 14 bin 567 adet olan pickup satışları 2017'de 20 bin 755 adete çıktı. 2018 Ocak-Nisan aylarında ise 5 bin 399 adet pick-up satışı gerçekleşti. 2017'nin aynı dönemine göre satışlar yüzde 2.6 gerileyerek, 5 bin 545 adet oldu. Dokuz markanın satıldığı pazarda 2017'nin en çok satan pick-up modeli Toyota Hilux oldu. İkinci sırada Mitsubishi L200, üçüncü sırada ise Volkswagen Amarok yer aldı. 2018'de sıralama değişti. Yılın ilk dört ayında en çok satan model Mitsubishi L200 olurken, Toyota Hilux ikinci sıraya geriledi. Nissan Navara ise üçüncü sırada bulunuyor.
REKABET YOĞUN
Avrupa'nın en çok satan pick-up modeli Ford Ranger'in pazar payı yüzde 26. Onu Toyota Hilux (yüzde 17), Nissan Navara (yüzde 16), Mitsubishi L200 (yüzde 13), VW Amarok (yüzde 11), Isuzu D-Max (yüzde 7.5) izliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.