Pazartesi 11.06.2018
Son Güncelleme: Pazartesi 11.06.2018

İkinci el oto satışları katlandı

İKINCI el otomobil pazarı 2018 Ocak-Nisan aylarında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 12 büyüdü. TÜİK verilerine göre, ilk dört ayda toplam 1 milyon 823 bin 302 adet kullanılmış otomobil satışı gerçekleşti. 2017'de satılan her sıfır otomobile karşılık 7.09 ikinci el otomobil satılırken, bu rakam 2018'de 8.19'a yükseldi. Türkiye'de en fazla ikinci el otomobilin satıldığı kentlerin başında İstanbul geliyor. İkinci sırada Ankara, üçüncü sırada İzmir bulunuyor. En çok ikinci el otomobil satılan diğer kentler ise şöyle: "Bursa, Antalya, Konya, Adana, Mersin, Gaziantep, Kocaeli." İkinci el otomobil pazarında en çok satılan 10 marka arasında ilk sırada Renault bulunuyor. Renault'yu Fiat ve Volkswagen takip ediyor. En çok satılan markalar sıralamasında ilk 10'da bulunan diğer markalar ise Opel, Ford, Hyundai, Toyota, Peugeot, BMW ve Mercedes-Benz.
2018 SATIŞ TAHMİNİ DEĞİŞTİ
OTOSHOPS Genel Müdürü Murat Aydın, tüketicilerin sıfır otomobil tercihlerini ikinci ele yönlendirdiğini söyledi. Yıl sonu satış tahmininin 6 milyon adet olduğunu söyleyen Aydın, "Ama bunun aşılabileceğini görüyoruz. Dövizdeki artışla beraber sıfır araç fiyatlarına gelen yüksek zamlar sonrası ikinci araç piyasası ekim merkezi haline geldi. Fiyatlar olması gerekenin yüzde 10 altında seyrediyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.