Çarşamba 29.08.2018 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 29.08.2018 12:28

Avrupa'da elektrikli oto sayısı 1 milyonu aştı

Avrupa'daki toplam elektrikli otomobil satışları 2018'in ilk yarısı itibarıyla 1 milyonu geride bıraktı. Avrupa bu alanda ABD'nin önünde, Çin'in ise gerisinde bulunuyor.

Elektrikli araçlara olan ilgi dünya genelinde her geçen gün artmaya devam ediyor. EV-Volumes tarafından geçtiğimiz günlerde yayınlanan yeni bir rapora göre Avrupa'daki elektrikli araç satışı Haziran ayının sonu itibarıyla toplam 1 milyon adeti geçmiş durumda.

Avrupa bu alanda 1 milyonluk sınırı geride bırakan ikinci bölge oldu. Çok daha büyük bir pazara sahip olan Çin, 2017 yılında 1 milyon satış adetine ulaşmış. ABD'de ise Temmuz ayının sonu itibarıyla henüz 900 binlik satış gerçekleşmiş. Tesla Model 3'ün artan üretimiyle beraber ABD'nin de önümüzdeki aylarda 1 milyonluk kilometre taşını geride bırakması bekleniyor.

TAM %42'LİK ARTIŞ VAR

Elektrikli araç satışları dünyanın her tarafında olduğu gibi Avrupa'da da hızla artmaya devam ediyor. EV-Volumes'un verilerine göre 2018'in ilk yarısında Avrupa'da toplam 195 bin elektrik araç satışı gerçekleşmiş. Yani bir önceki yıla göre tam %42'lik bir artış söz konusu. EV-Volumes, yılın ikinci yarısında da artışın devam etmesini ve 2018 sonunda toplam satışın 1.350.000 adete ulaşmasını bekliyor.

Toplam 36.500 adet satışla Norveç, hala Avrupa'nın bu alandaki lider ülkesi konumunda. Norveç'i Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa takip ediyor. Ayrıca Almanya'daki hızlı büyüme nedeniyle yakın zamanda toplam satış anlamında Almanya'nın Norveç'i geride bırakacağı düşünülüyor.

Elektrikli araç satışlarının Avrupa'daki genel pazar payı ise artışa rağmen hala %2 seviyesinde. Konuyla ilgili konuşan EV-Volumes yetkilisi Victor Irle,"1 milyonluk elektrikli araç satışı elektrifikasyon ve emisyon hedeflerine ulaşma yolunda önemli bir kilometre taşıydı. Ancak elbette bunun yeterli olduğunu söyleyemeyiz." ifadelerini kullanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.