Son Güncelleme: Pazartesi 12.11.2018
Petrol ülkeleri de elektriklendi
Son iki yılda Birleşik Arap Emirlikleri’nde elektrikli oto satışı 89 adetten 4 bin 221 adede çıktı. Sayının 2030’da 42 bin adede ulaşması bekleniyor
TÜRKİYE'DE TALEP YOK
Düşük ÖTV'ye rağmen satışların düşük seviyede kalmasının en büyük nedeni, elektrikli otomobillerin konvansiyonel motorlu araçlara göre fiyatlarının pahalı olması. Ayrıca Türkiye'de elektrikli araç şarj alt yapısının yetersizliği de talebi olumsuz etkiliyor. Bunun yanı sıra Türk tüketiciler, elektrikli araçların menzil probleminin yetersiz olduğunu düşünüyor.
EN BÜYÜK PAZAR ÇİN VE ABD
Dünyanın en büyük otomobil pazarı Çin, alternatif yakıtlılar sıralamasında açık ara lider durumda. Hükümetin büyük teşvikler sağladığı Çin'de elektrikli oto satışları her yıl yüzde 50'den fazla büyüyor. 2017'de Çin 579 bini binek oto olmak üzere 772 bin elektrikli taşıt satıldı. 2018 Eylül'ünde Çin'de satışlar yüzde 62 artışla 62 bin adet olarak gerçekleşti. Elektrikli araçların Pazar payı yüzde 5.2'ye yükseldi. ABD de elektrikli araç ve Plug-in Hybrid pazarı sürekli büyüyor. Ocak-Eylül döneminde satışlar yüzde 65 artışla 142 bin 226 adetten 234 bin 635 adede yükseldi.
EN SON HABERLER
- 1 Yılın transferi gerçekleşti
- 2 Elektrikli otoyu mobil şarjla sevdirecek
- 3 Yılın Otomobili’nde ilk tur tamamlandı
- 4 Avrupa’da dördüncü kez lider oldu
- 5 Sektörden 12 kat daha fazla büyüdü
- 6 Elektrikli araçlarla 125. yılında şov
- 7 Fransa’daki fuara Türkiye’den çıkarma
- 8 20 bin TL değerinde şarj kartı hediye
- 9 Passat sedan üretimi sona erdi
- 10 Alman markanın SUV atağı