Cumartesi 07.01.2019
Son Güncelleme: Pazartesi 07.01.2019

2018'in ENleri

NEFES KESEN REKABET
2018'DE otomotiv sektöründe daralan pazara rağmen nefesleri kesen bir rekabet yaşandı. Yılın son ayına açık ara farkla giren Renault, toplam 85 bin 839 adetle 2018'i lider olarak kapadı. Pazarda ikincilik için yaşanan rekabette ipi göğüsleyen Fiat oldu. Son viraja ikinci sırada giren Volkswagen ise yılı üçüncü olarak bitirdi. Fiat, aralıktaki performansıyla toplam 70 bin 58 adete satış rakamına ulaşırken, Volkswagen 66 bin 428 adette kaldı.
AÇIK ARA LİDER OLDU
2018'DE en çok hafif ticari araç satışı gerçekleştiren marka 41 bin 948 adetle Ford oldu. Ford'u 28 bin 390 adetle Fiat, 17 bin 85 adetle Volkswagen izledi. Renault 8 bin 908 adetle dördüncü, Mercedes- Benz ise 7 bin 993 adetle beşinci sırada yer aldı
SUV'UN PAYI YÜZDE 21.9
2018'DE toplam 106 bin 672 adet SUV araç satıldı. Böylece SUV segmentinin pazar payı yüzde 21.9'a yükseldi. Yani satılan her 100 araçtan 22'si SUV oldu. 2017'de SUV segmentinin payı yüzde 16.6 seviyesindeydi. Nissan Qashqai 14 bin 962 adetle en fazla satılan SUV model oldu.
TÜRKİYE'NİN TERCİHİ SEDAN
2018'DE tüketicilerin büyük bir kısmı sedan otomobilleri tercih etti. Türkiye'de 246 bin 414 adet sedan model satıldı. Sedanların pazar payı yüzde 50.7 olarak gerçekleşti. Bu dönemde Türkiye'nin en çok satan 10 modelinden sekizi sedan, biri hatchback, biri SUV oldu.
LÜKS OTODA ÜÇ YILDIR BİRİNCİ
LÜKS otomobil segmentinin lideri 14 bin 445 adetle Mercedes- Benz oldu. Marka 2016'da ele geçirdiği liderliği bu yıl da korudu. Yılın son ayına ikinci sırada giren BMW farkı koruyamadı. Aralıkta atağa kalkan Audi 13 bin 295 adet satarak ikinciliğe yükseldi. BMW ise 12 bin 728 adetle üçüncülüğe geriledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.