Pazartesi 04.02.2019
Son Güncelleme: Pazartesi 04.02.2019

Dünyanın gözdesi oldular

Bursalı Renault Clio, Avrupa’da en çok satan otomobiller arasında ikinciliğe yükseldi. Fransa’da ise birinci oldu. Adapazarı’nda üretilen Toyota C-HR da dünyada en çok satılan hibrit oto unvanını korudu

Türkiye'de üretilen otomobiller dünyanın gözdesi olmaya devam ediyor. Bursa'da Oyak Renault tesislerinde üretilen Clio, 2018'de de adını çok satanlar arasına yazdırdı. Clio, Avrupa'da çok satan otomobiller listesinde ikinci sıraya yükseldi. Volkswagen Golf'ün ardından 336 bin adetle Avrupa'da en çok tercih edilen ikinci model olan Clio'nun satışları 2017'e göre yüzde 2 arttı. Clio, 2017'de Avrupa'da en çok satan üçüncü modeldi.
Golf'ün Avrupa satışları son iki yıldır gerilerken, Clio'nun eskiyen yüzüne rağmen satışlarının arttığı dikkat çekti. Clio, 2016'da 315 bin adet, 2017'de 327 bin adet sattı.
FRANSA'DA 1 NUMARA
Renault Clio, ana vatanı Fransa'da ise 1 numara oldu. 2018'de Clio'nun satışları 123 bin 658 adete çıktı. 2017'de Fransa'da en çok satan model 117 bin adetle yine Clio olmuştu.
Adapazarı Toyota tesislerinde üretilen C-HR da dünyanın en çok tercih edilen hibrit modeli olmayı başardı. C-HR Hybrid, Toyota'nın 39 farklı hibrit modeli arasında tüm dünyada 202 bin 289 adet satışla birinci sıradaki yerini korudu. Toyota C-HR Hybrid satışlarının 141 bin 45'i Avrupa'da gerçekleşti. Bunun yanında Toyota'nın toplam Avrupa hibrit otomobil satışları da 2018'de bir önceki yıla oranla yüzde 18 oranında artarak 464 bin 367 adete ulaştı.
Türkiye, tüm dünyada 90'dan fazla ülkede satılan C-HR'ın yaklaşık 190 bin adetini Türkiye üretti. Geri kalanların üretimi ise Japonya'da gerçekleşti. Türkiye'de üretilen C-HR'ların yüzde 75'i hibrit.
YATIRIM İÇİN 3.7 MILYAR TL TEŞVIK ALDI
Clio'nun ana üretim merkezi olan Bursa Oyak Renault tesisleri, beşinci jenerasyon Clio'nun seri üretimine hazırlanıyor. Yeni Clio, martta Cenevre Otomobil Fuarı'ndaki dünya lansmanın ardından yollara çıkacak. Clio'nun hibrit versiyonu ise 2020'de satışa sunulacak.
Hibrit motor üretimi için fabrikada 100 milyon euro yatırım yapıldı. Ayrıca fabrika modernizasyonu için 3.7 milyar TL yatırım tutarlı teşvik belgesi verildi. Oyak Renault, teşvik belgesi kapsamında 433 milyon dolar makine ve teçhizat ithal edecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.