Salı 07.05.2019 17:23
Son Güncelleme: Salı 07.05.2019 17:23

Yeni modelin kaderi batarya teknolojilerine bağlı

Tamamen elektrikli bir yeni R8, 2022 yılında gelebilir. Tabii Audi o zamanki batarya teknolojilerinden tatmin olursa.

Audi aslında tamamen elektrikli bir R8 üretmişti. Fakat R8 e-tron olarak adlandırılan bu araç, sadece 2015 ve 2016 yıllarında 100 adet satıldığı için çoğu kişi bu aracı hâlâ bilmiyor. Sadece Avrupa'da satılan bu araç, iki aksı üzerinde birer adet yani toplamda 2 adet elektrik motoruna sahipti. Bu motorlar kombine hâlde 462 beygir güç ile 921 Nm tork üretiyorlardı. Bu yüksek tork değeri sonucunda da araç, 1.840 kg gibi oldukça yüksek ağırlığına rağmen 0-100 km/s hızlanmasını 3.9 saniye gibi gayet iyi bir sürede tamamlıyordu. Maksimum hızı ise 250 km/s ile elektronik olarak limitlendirilmişti. Aracın 92 kW-saat'lik bataryası ise 450 km civarında menzil sunuyordu. Tüm bu gelişmiş özellikleriyle R8 e-tron'lar, 1.1 milyon dolarlık bir fiyattan satılmışlardı. Bu da 2015 yılındaki V8 motorlu R8'lerin fiyatının yaklaşık 10 katına denk gelen bir fiyat olmuştu.

AUDI YETKİLİSİ AÇIKLADI

R8 e-tron'u bu şekilde kısaca hatırlattıktan sonra aracın yenisiyle ilgili söylentilere baktığımız zaman, yeni R8 e-tron'un 2022 yılında geleceğinin konuşulduğunu söyleyebiliriz. Motor 1'in ABD ekibi de bir Audi yetkilisi ile gerçekleştirdiği röportajda bu araçla ilgili bazı sorular yöneltmiş. Audi R8'in ürün yetkilisi olan o yetkili, "Batarya teknolojisinin bir süper otomobil üretmemize izin vereceği zamanı bekliyoruz. O zaman geldiğinde çok iyi bir araç ortaya koyabiliriz. Zira bugünkü bataryaların isteklerimizi karşılayıp karşılayamayacağı biraz şüpheli." şeklinde bir açıklamada bulunmuş. Kendisi bataryaların an itibariyle araçların maliyetini çok arttırdığı gibi detayları da vurgulamış. Bu yetkili aynı zamanda batarya fiyatlarının düşmekte olduğunu da hatırlatmış.

Ayrıca Audi'nin Ar-Ge başkan yardımcısı Dr. Peter Mertens de 2017 yılında bataryaların kW-saat'i başına 114$ gibi bir ücret ödeyeceklerini de belirtmişti. Yani orijinal R8 e-tron'daki 92 kW-saat'lik batarya bugün 9.200$ gibi bir maliyete sahip olacak. Bu da yeni R8 e-tron'un eskisine göre çok daha ucuz olabileceği anlamına geliyor. (Motor 1 TR)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.