Pazartesi 11.05.2020

10 bin araçlık risk liderlik getirdi

Koronavirüs salgını nedeniyle Türkiye ve Avrupa'daki fabrikalarda üretimin durması, otomotiv pazarında stok problemine yol açtı. Yılın ilk iki ayında stoklarını eriten firmalar, nisana az sayıda araçla girdi. Bu durum nisanda birçok firmanın satışlarının dramatik şekilde azalmasına neden oldu.
Peugeot, Citroen, DS ve Opel markalarını bünyesinde toplayan PSA Grup Türkiye ise nisanda risk alıp, Avrupa'dan 10 bin araç getirdi. Böylece stok problemini çözdü. Sokağa çıkma kısıtlamasına rağmen satışlarını artıran PSA Türkiye'nin, nisanda pazar payı 16 puan yükseldi. PSA Türkiye, yüzde 29'luk pay ile pazar lideri oldu.
PSA Türkiye, Ocak-Nisan aylarında ise yüzde 97 büyüme kaydetti ve pazar payını 4.3 puan artırarak yüzde 16.7'ya çıkardı. Bu dönemde Peugeot yüzde 69 büyüme ile nisanda lider oldu. Opel yüzde 89, Citroen yüzde 209, DS yüzde 298 büyüme kaydetti.
EVDE TESLİMAT DÖNEMİ
PSA Grup Türkiye Başkanı Olivier Cornuaille, koronavirüs salgını günlerinde gelen bu başarının nedenlerini online basın toplantısında anlattı. Mevcut düzene meydan okuyarak iş yapış tarzlarını değiştirdiklerini ifade eden Cornuaille, "e-rezervasyon", "görüntülü görüşme", "online araç tanıtımı" ve "mesafeli satış sistemi"ne geçiş yaptıklarını söyledi.
Web site ziyaretçi sayısının nisanda tarihi rekor kırarak 2.6 milyona eriştiğini kaydeden Cornuaille, "Bu dönemde 13 bin 481 online satış randevusu talebi alındı, 11 bin 262 adet görüntülü görüşme yapıldı. Ayrıca 200 müşterimizin satın aldığı araçları evlerine teslim ettik" dedi.
TÜRKİYE KRİZİ AVRUPA'DAN İYİ YÖNETTİ
Cornuaille, Türkiye'nin Avrupa'dan ayrışmasıyla ilgili bir soruya şöyle cevap verdi: "Türkiye koronavirüs krizini çok iyi yönetiyor. Türkiye'de çalışan bir yabancı olarak benim gözümden durum bu. Bu krizin yönetilme şekli çok etkileyiciydi. Özellikle kendi ülkemle bunu karşılaştırdığımda durum böyle."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.