Pazartesi 15.06.2020

İki yerli üretim hibrit ekimde yola çıkacak

Türkiye'de hibrit otomobillerin satışı artıyor. Mayıs sonu itibariyle satılan hibrit otomobil 4 bin 317 adet oldu. Bir önceki yıla göre hibrit satışları yüzde 11.8 arttı. Hibritlerin pazar payı ise yüzde 3 seviyesinde gerçekleşti.
Türkiye'de BMW, Honda, Hyundai, Kia, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Subaru, Toyota ve Volvo gibi markaların hibrit modelleri satılıyor. Bu modellere yılın son çeyreğinde iki yeni otomobil daha katılacak.
Renault'nun Clio hibrit ve Hyundai'nin i20 hibrit versiyonları ekimde Avrupa ile beraber Türkiye'de satışa sunulacak.
Bu iki hibrit modelin ortak yanları ise Türkiye'de üretilmesi. Clio'nun hibrit versiyonu Oyak Renault'nun Bursa'daki tesislerinde, Hyundai i20'nin hibrit versiyonu ise İzmit'teki Hyundai Assan fabrikasında üretiliyor.
Hyundai, i20 modelinde ilk kez 48-volt yarı hibrit aktarma organına yer veriyor. Bu yeni sistem sayesinde yüzde 3-4 oranında yakıt sarfiyatı sağlanıyor. Yedi ileri DCT ve yeni geliştirilen 6 ileri manuel (iMT) şanzımanla kombine edilen 48-volt yarı hibrit, hızlanma esnasında da performansa katkıda bulunuyor.
YÜZDE 40 TASARRUF
Renault Clio'daki E-Tech 140 bg gücündeki hibrit motor, benzinli motora göre yüzde 40'a kadar yakıt tasarrufu sağlıyor. Şehiriçi kullanım süresinin yüzde 80'nin elektrikli motoru kullanan Cilo E-Tech, 65 kilometreye kadar yüzde 100 elektrikli gidebiliyor.
25.707 ADET SATILDI
Türkiye'de bugüne kadar satılan hibrit otomobil satışları 25 bin 707 adet oldu. Teşvikin uygulanmaya başlandığı 2016'da 1010 adet olan satışlar 2017'de 4 bin 507, 2018'de ise 3 bin 899 adete olarak gerçekleşti. 2019'da bu rakam 11 bin 974 adete çıktı. 2020'nin ilk beş ayında ise 4 bin 317 adet hibrit satışı gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.