Pazartesi 28.09.2020 11:10
Son Güncelleme: Pazartesi 28.09.2020 11:32

Türkiye’de voltaj yükseliyor

Türkiye'de satılan elektrikli otomobil sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Yıl bitmeden iki markanın elektrikli modelleri yola çıkacak. 2021 ve 2022'de ise rekabet yeni modellerle artacak.

Dünya yollarındaki elektrikli otomobil sayısı 7.2 milyon adeti geçti. En fazla elektrikli otomobil Çin ve ABD'de bulunuyor. Hükümetlerin çevreci politikaları, vergi indirimleri, batarya maliyetlerinin düşmesi, elektrikli otomobil satışlarına olumlu katkı sağlıyor. Türkiye, dünyada elektrikli otomobil satışının en düşük olduğu ülkeler arasında bulunuyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre bugüne kadar toplam 1102 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti. Türkiye'de yollardaki elektrikli otomobillerinin sayısının az olmasının en önemli nedeni teşviklerin yetersiz olması. Türkiye'de 2013'den beri 85 kW'ın altında motor gücü olan elektrikli otomobillerin ÖTV'si yüzde 3, 85-120 kW motor gücü olan otomobillerin ÖTV'si ise yüzde 7 olarak uygulanıyor. Bu önemli bir teşvik ancak yetersiz. Çünkü elektrikli otomobillerin maliyetleri içten yanmalı motorlu otomobillere göre daha yüksek. Bu yüzden Türkiye'de de dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi vergi muafiyetinin yanı sıra elektrikli otomobil satın alanlara nakit para desteği gibi teşviklerin uygulanması isteniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.