Pazartesi 08.11.2021 13:14
Son Güncelleme: Pazartesi 08.11.2021 13:29

Otomotiv sektöründe fırtına öncesi sessizlik! Çip krizinden sonra yeni kriz kapıda!

Çip krizi tüm dünyayı etkisi altına almış durumda. Pandemi nedeniyle yaşanan lojistik kesintiler de krizin etkilerini daha artırdı. Çip sıkıntısı özellikle otomotiv sektörünü etkiledi. Geçtiğimiz haftalar içinde birçok marka üretimlerini kısa süreliğine durdurmuştu. Hatta son olarak BMW'nin çip krizi nedeniyle bazı donanımları kaldırmaya karar verdiği ileri sürüldü. Son günlerde otomotiv devlerinin magnezyum kriziyle karşı karşıya kalabileceği haberleri gündeme geldi. Avrupalı otomobil üreticilerinden bazıları, magnezyum kıtlığının şimdilik bir risk olmadığını belirterek, hissedarlarına güvence verdi. Ancak Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği Başkanı, magnezyum sıkıntısı konusunda endişeli olduklarını belirtti.

Otomobil parçası tedarikçileri ve endüstrideki birlikler, küresel magnezyum arzının yüzde 85'ini oluşturan Çin'deki üretimin yakın zamanda hızlanmaması ve kapasitesini artırmaması durumunda, otomobil üreticilerinin önemli miktarda malzeme eksikliğiyle karşı karşıya kalabileceği konusunda uyarı paylaştı.

Otomobil üreticileri normalde büyük miktarlarda magnezyum satın almazlar. Ancak üreticilere önemli bileşenler ve parçalar sağlayan tedarikçiler, otomobillerin ağırlığını azaltmak için, tek başına magnezyuma veya alümünyumla birlikte kullanılmasına bağımlıdır. Araçları da daha hafif hale getirmek, Avrupa'nın enerji geçiş planlarında temel oyunculardan olan elektrikli araçların sürüş menzilini artırmak için önemlidir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.