Giriş Tarihi: 30.5.2016

Hazır giyim lokomotif oldu

Hazır giyimde 1960’lı yıllarda başlayan markalaşma serüveni, bugün binlerce mağazalık dev bir operasyona dönüştü. Yurtiçi ve yurtdışında mağaza atağına kalkan Türk firmaları, üretimde gücünü gösterdi. Yabancı hazır giyim devlerine hem fason, hem de markalı üretim yapan Türk firmaları, yarattıkları istihdamla da ekonomiye katkı sağlıyor

Hazır giyim son 15 yıldır Türtkiye ekonomisinin lokomotifi oldu. Türkiye genelinde faaliyet gösteren 363 AVM ile birlikte büyüyen hazır giyim sektörünün markaları, yurtiçinde olduğu kadar yurtdışında da önemli başarılara imza atıyor. 30 yıl önce küçük ve dağınık yapıdaki bir sektörün bugün geldiği nokta "büyük başarı" örneği olarak değerlendiriliyor. Çoğunluğu hazır giyim olmak üzere Türk markalarının yurtdışında 4 bini aşkın mağazası bulunuyor. Rakamın 2023'te 20 bine çıkması hedefleniyor.

ARTIK MARKA OLMA ZAMANI
Hazır giyim sektörünün patronları, son yıllarda yaptıkları atak ve Türkiye'de geldikleri başarılı noktadan sonra kaplarına sığamıyor. "Artık yurtdışına açılma ve global marka olma zamanı" diyen yöneticiler, Türk markaları için yurtdışındaki başarı kriterlerini şöyle sıralıyor: Markalar önce kendi ülkelerinde başarıya ulaşıp, ardından yurtdışına açılmalı. Yurtdışındaki lokasyonlar iyi tepsit edilmeli. Hazır giyimin önemli markaları, yurtdışında gelişmekte olan pazarları yakından takip ediyor. Türkiye'de 15 yıl önce hızla açılmaya başlanan AVM'lerle birlikte büyüyen Türk markaları, yurtdışında da benzer yatırımları izliyor. Özellikle gelişmekte olan piyasalardaki yeni AVM yatırım projelerini takibe alan firmalar, bu merkezlere en iyi fiyatla girmek için çalışıyor. Türkiye hazır giyimde yarattığı markalar kadar üretim alanında da yabancı devlerin gözdesi konumumda. Avrupa'dan ABD'ye alım gruplarıyla iletişim halinde olan Türk firmaları, yurtdışına sadece fason üretim yapmıyor, aynı zamanda koleksiyon da oluşturup ihraç ediyor. Özak Tekstil'in bağlı olduğu Özak Global Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, yaklaşık 12 milyar dolar dış ticaret fazlası veren Türk hazır giyim sektörünün, Türkiye'nin son 30 yılına hem istihdam hem de ihracat rakamlarıyla damgasını vurduğunu söyledi. Son 30 yılda Türkiye'nin konumu ve işgücü kalitesiyle Avrupa'nın üretim üssü haline geldiğini belirten Akbalık, "Geçmişte yakalanan bu ivmenin getirdiği avantajlarla Türkiye kendi markalarını yarattı. Özak Tekstil de, 30 yılı aşkın süredir bu sektörün önemli oyuncularından biri konumunda. Son 10 yılda 1 milyar dolara yakın ihracat yapan şirketimiz, ihracat odaklı büyüme modeliyle ülkeye kaynak getirmeye devam ediyor. 2 bin 500 kişilik kadrosuyla dolaylı olarak 10 bin kişilik bir istihdam sağlıyor" diye konuştu. Akbalık, 30 yılda kreatif, tasarım ve ar-ge anlamında çok büyük atılımlar yaptıklarını belirtti.
MODERN VE ÇAĞDAŞ
Ramazan Kaya (Saat&Saat y.k.b.)
Hazır giyim, aksesuvar ve moda markalarının yer aldığı Türk perakende sektörü, son trendlere uygun yapısıyla dünyada örnek gösterilebilir bir statüye yükseldi. Gerek modern mağazalarımız gerekse koleksiyonlarımızla dünyada açık ara öndeyiz. Ben bu gelişimi turizme benzetiyorum. Bildiğiniz gibi Türkiye'deki turizm tesisleri son derece modern ve yeni. Sektör bundan sonra daha büyük başarılara imza atacaktır.
100 YILLIK BİR MARKA
Cüneyt Güneş (Çift Geyik Karaca İcra K.B.)
Çift Geyik Karaca, şu anda 100'üncü yılına ulaşan ilk ve tek moda markası. Önümüzdeki yıl 100'üncü yaşımızı kutlayacağız. 1917'de çorap üretimiyle yolculuğuna başlayan Karaca markası, bugün iç giyimden ayakkabıya, takım elbiseden trikoya kadar geniş ürün yelpazesiyle müşterisine ulaşıyor. Mağazalarımızın 110'u yurtiçinde, 8'i yurtdışında bulunuyor. Medya dünyasında 31'inci yılını geride bırakan SABAH ailesini de tebrik ediyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.