Son Güncelleme: Cumartesi 13.06.2009
Modaya dönüş operasyonu
Neredeyse 'uykuya geçen' moda markası, 2001 yılında yapılan bir darbeyle yeniden hayata döndü. Kalantor işadamlarıyla özdeşleşirken bir anda 'it kız'ların favorisi haline gelen markanın kurtarıcısı ise Christopher Bailer
TOM FORD'U BIRAKTI
Bailey, Burberry'nin popülaritesini yitirip gözden düşmeye başladığı 90'lı yıllarda devreye girdi. Milletin "Manyak mısın sen? Gucci bırakılır mı!" laflarına rağmen beraber çalıştığı Tom Ford ile hellalleşerek soluğu Londra'da aldı. Burberry'yi yeniden yaratacak, 21'inci yüzyıla sağlam girmesi için cool markalar seviyesine çıkaracaktı. İlk iş olarak adını değiştirip, markanın sonundaki S harfini attılar. (Yaaa, eskiden Burberry's'di markanın adı, değil mi?). Ardından bugünlerde Kate Bosworth, Mena Suvari ve Gossip Girl'ümüz Blake Lively'nin üzerinden çıkarmadığı Prorsum markasını kurdular. Markanın genç yüzünü gösteren reklam kampanyaları ve imaj çalışmaları da hemen akabinde geldi. O güne kadar koleksiyonlar daha çok İngiltere'nin yağışlı iklimine göre yapıldığı için sonbahar-kış sezonuna daha çok ağırlık veriliyordu. Bailey, yaz mevsimini de radarına soktu; Burberry bikiniler ortaya çıktı. Bir şeyin Burberry olduğunu anlamak için eskiden ekoselerine bakmak yeterliydi. Bu yüzden sahte pazarından da canı çok yandı Burberry'nin. Bailey ve ekibi de ünlü ekoselerin koleksiyondaki kullanımını yüzde 20'lerden yüzde 5'e kadar indirdi. Marka ve logo patlamasının eskisi kadar makbul olmadığını düşünürsek, tam zamanında verilmiş, doğru bir karardı.
ÜNLÜLERİN FAVORİSİ
Bailey'nin önündeki en büyük zorluk, 150 yıllık bir markayı köklerine sadık kalarak modernleştirmekti elbette. Neyse ki markanın imzası haline gelen trençkotu 'zamansız, cinsiyetsiz ve her yaşa uygun' buluyor, çok beğeniyordu. Trençkotlara yeni yorumlar getiren Bailey gabardin kumaşıyla pelerinler denedi, yılların 'dede hırkalarını' modernize etti, baba çoraplarının aslında topuklu ayakkabılarla giyilirse çok daha asi ve hoş duracağını kanıtladı. Mükemmellikten hiç hazzetmeyen Bailey, "kıyafetlere ruh katmaya çalıştığını söyleyerek," Burberry'nin klasiklerine sokak havası getiriyor, punk etkilerini kullanmaktan çekinmiyordu. Bailey'nin motto'su "Siz kıyafetlere değil, kıyafetler size ait olmalı"ydı. Hemen benmisendi bu felsefe. Burberry'nin satışları Bailey'nin başa geçtiği 2001 yılında önce ikiye, ardından da üçe katladı. Artarak büyümeye de devam ediyor. Burberry David ve Victoria Beckham, Kate Moss, Tom Cuise ve Katie Holmes, Gossip Girl oyuncuları, yeni Bond Daniel Craig, Hugh Jackman, Agyness Deyn gibi birçok ünlü ismin favori markalarından. Türkiye'deki Burberry hayranlarından bazıları ise Siren Ertan, Hande Ataizi, Ebru Şallı, Kenan Doğulu ve Mehmet Ali Erbil.
ÇİFTLİK EVİNDE YAŞIYOR
1971 doğumlu Christopher Bailey, marangoz bir babanın ve Marks&Spencer'ın vitrin tasarımlarını yapan bir annenin çocuğu. West Yorkshire'da geçen çocukluğunun ardından önce Royal College of Art'da okudu, ardından da sırasıyla Donna Karan ve Tom Ford ile birlikte çalıştı. Bailey, modanın yeni klişelerine oldukça uzak bir isim. Bir kere Yorkshire'daki çiftlik evinde yaşıyor; zamanını bahçesiyle uğraşarak ve Bob Dylan, Rolling Stones, Sex Pistols dinleyerek geçiriyor. Sırtındaki 'İngiliz lüksü' yüküne rağmen 'rockstar modacılar' gibi takılmayı sevmiyor; pek ortalarda görünmüyor. Bu inzivasında 2005 yılında beyin tümöründen kaybettiği sevgilisinin de payı olmuş bir süre. Ama şu anda iyi olduğunu söylüyor Bailey; aşkı yeniden bulmuş!
EN SON HABERLER
- 1 Ülkeler, TikTok’a karşı harekete geçti
- 2 Hep mutlu olmak zorunda değiliz
- 3 Sevgiliye ulaşmak için ses ve söze ihtiyaç var
- 4 Bu okullarda anne-baba adayları eğitiliyor
- 5 Boğaz’da kürek keyfi kabus olmasın
- 6 Aykırı bir ikon
- 7 Evde akıllı cihazlara yer açın güvenliği de ihmal etmeyin
- 8 Kuruluş Osman’ın Ulcay’ı Ümit Kantarcılar’dan samimi açıklamalar! “Dizi ve sinema sektöründeki başarımız tesadüf değil”
- 9 Dünya çatışıyor ABD kazanıyor
- 10 Türklerin Lahey’deki hayatı: Gurbet, gözyaşı ve umut