Pazar 31.01.2010
Son Güncelleme: Cumartesi 30.01.2010

Bu dergide model yok

Yaklaşık 60 yıldır yayımlanan, Almanya'nın en yüksek tirajlı kadın dergilerinden Brigitte artık profesyonel modellere değil, 'sıradan' kadınlara yer veriyor

Almanya'nın en yüksek tirajlı kadın dergilerinden Brigitte, radikal bir değişime gitti. Dergi, 2 Ocak 2010 tarihi itibarıyla artık sayfalarında profesyonel modellere yer vermiyor. Tüm çekimler, kapak dahil, 'sıradan' kadınlarla gerçekleştiriliyor. 'Initiative: Ohne Models' ('modelsiz inisiyatifi' olarak Türkçeleştirilebilir) adını verdikleri girişimin amacı, sadece belirli beden ölçülerine sahip kadınların güzel olduğu dayatmasına karşı çıkmak, medyanın da oluşmasına fazlasıyla katkı sağladığı bu algıyı kırmak. Üstelik girişim, belirli bir zamanla kısıtlı değil; dergi bundan böyle kendi prodüksiyonlarında profesyonellere hiç yer vermeyecek. Ancak elbette profesyonel mankenlerin çıktığı defilelerin fotoğrafları ve yine profesyonel modellerin kullanıldığı, ajanslardan gelen görsel malzemeler dergide basılacak.
TASARIMCILARIN TEKELİNDE DEĞİL
İki haftada bir yayımlanan Brigitte, Almanca konuşulan ülkelerde yaklaşık 3.5 milyon kadın tarafından okunuyor. İlk sayısı 1954'te piyasa çıkan ve o günden bu yana aralıksız olarak yayın hayatını sürdüren Brigitte'nin yayın yönetmeni Brigitte Huber (evet, yayın yönetmeni dergiyle aynı adı taşıyor), dönüşümün altında yatan nedenleri açıklarken, "Bir taraftan sayfalarımızda 'kimliksiz' modellerin fotoğraflarına yer verip diğer taraftan kadınların sorunları ve yaşantıları üzerine yazılar yayımlamak bizi rahatsız ediyordu. Ayrıca şunu da gözden kaçırmamak gerek: Moda değişti, kadınlar da değişti. Kaldı ki moda artık sadece tasarımcıların tekelinde değil. Oyuncular, şarkıcılar, başkan eşleri ve metropol kadınları da modayı ve güzellik anlayışını belirliyor. Modanın çok yönlülüğünü yansıtmak istedik," diyor. Brigitte Huber, bunun hayli radikal bir adım olmasına karşılık, kararlarının doğruluğundan hiç şüphe etmediklerini, olumlu tepkiler alacaklarını zaten tahmin ettiklerini ama hem Almanya'da hem yurtdışında gördükleri destek karşısında şaşırdıklarını anlatıyor.
MASRAF AZALMADI ARTTI
Tabii girişimi eleştirenler de oldu. Özellikle Alman medyasında, dergide sözde bir dönüşümün söz konusu olduğunu ve profesyonel modeller yerine sıradan kadınları kullanmaktaki asıl amacın masrafları kısmak olduğunu iddia eden sesler yükseldi. Meselenin yayın politikasıyla alakalı olduğunu ve kararı yazı işlerinin verdiğini vurgulayan Huber, sözlerini şöyle sürdürüyor: "Bu şekilde masrafları kısmamız mümkün değil. Zira modellerimiz profesyonel olmadığı için prodüksiyon aşaması normalden daha uzun sürebiliyor. Sonuçta bu işi uzun süredir yapan, en olmadık pozisyonlarda ve en kötü hava şartlarında dahi yüzündeki gülümsemeyi saatlerce koruyabilen profesyonellerle çalışmıyoruz. Kendi tarzları, kişilikleri ve istekleri olan, -ki zaten tam da bu yüzden onları tercih ediyoruz- kadınlar söz konusu." Yayın yönetmeni ayrıca çekim yaptıkları kişilere, profesyonellerin aldığına yakın miktarda, günde 300-500 euro arasında değişen ücretler ödediklerini de sözlerine ekliyor. Ancak her ne kadar artık profesyonel modellerle çalışılmıyor olsa da, gene de dergi sayfalarında yer alacak kadınların bir albenileri olması, belirli bir güzellik standardını tutturması şart. Nitekim Brigitte Huber de yaş, boy, kilo gibi kısıtlamalar olmaksızın tüm kadınlara açık olduklarını belirtmekle birlikte, "Şüphesiz yer verdiğimiz kadınların hepsi çekici. Hepsi albenisi olan kadınlar. Çekiciliğin beden ölçüsü ve bacakların uzunluğuyla bir ilgisi yok. Her yaştan ve vücutları farklı olan kadınların fotoğraflarını yayımlayacağız ama kapakta 35'ini geçmiş bir kadına da yer vermemiz pek mümkün değil. Aynı şekilde Brigitte'nin amacı, kilolu kadınlar için bir yayına dönüşmek de değil," diyerek bu durumun altını çiziyor. Dergi olarak başlattıkları bu girişimle moda sektöründeki güzellik anlayışını kökten değiştirmek gibi 'ulvi' bir hedefleri elbette yok. Huber konuyu özetliyor: "Derdimiz, okuyucularımıza kendilerini özdeşleştirebilecekleri bir yayın sunmak, iyi bir dergi yapmak. Hepsi bu.
HER GÜN ORTALAMA 150 BAŞVURU
Amatör model olarak çalışmak isteyen kadınlar, derginin internet sayfası üzerinden, fotoğrafları ve özgeçmişleriyle birlikte başvuruda bulunuyor. Dergi çalışanları tüm başvuruları ve fotoğrafları değerlendirip, hangi prodüksiyon için hangi kadınları kullanabileceklerine karar veriyor. Şimdiye dek 25 bin kadın kapılarını çalmış. Huber, "Her gün ortalama 150 başvuru alıyoruz," diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.