Pazar 01.08.2010

Gay dostu yerler giderek artıyor

MUSTAFA KARTOPU (IGLTA Türkiye Sözcüsü)

"IGLTA, 1983 yılında 25 Amerikalı seyahat acentesi tarafından Florida'da kuruldu. Kurulma amacı da gay turizmi pazarını geliştirmek ve bu pazarda çalışanları bir araya getirmek. Şu anda 81 ülkede 2 bin 159 üyesi var. IGLTA'ya turizm sektörünün ana aktörleri üye oluyor. Üye olmak için turizmci olmak ve ayrımcı olmamak yeterli. Acentenin sahibinin ya da çalışanlarının 'gay friendly' dediğimiz gay dostu olması yeterli. Eşcinseller gittikleri yerde rahat etmek istiyor. Hizmet verecek insanların ve gidilen yerin homofobik olmaması, yasaklarla karşılaşmamaları çok önemli. Onlar için tur düzenlerken bu talebe özellikle dikkat ediyoruz. Gaylerin en çok itibar ettiği şehir İstanbul, bunda LBGTT mekânların çok olmasının payı var. 2008'deki bir araştırmaya göre Amerikan turizm gelirinin yüzde 5'i gay turizmine dayanıyor ve bunun parasal karşılığı 70 milyar dolar. Kanada'daki yıllık gay turizm hareketi 9.5 milyar dolar. Almanya'da yapılmış bir araştırmaya göre yılda 5.5-6 milyon Alman gay, yurtdışına seyahat ediyor. Türkiye'de gay pazarında 26 üye kuruluş var. Bu 26 üyenin 10'u otel, biri Bodrum'da diğeri Marmaris'te olmak üzere iki yatçılık şirketi, İstanbul'da bir alışveriş merkezi, yedi tane tur operatörü, altı tane seyahat acentesi. Gay turizmine yaptığımız yatırımla Avrupa'da altıncı sıradayız; İtalya, Yunanistan ve Hollanda'nın çok önündeyiz. Gay-lezbiyen deyince hemen bir cinsellik akla geliyor. İstanbul LGBT turizmine yaptığı yatırımla Türkiye'nin Mikonos'u olmaya aday. İstanbul'a balayına gelen ve bu vesileyle Türkiye'de birçok yeri dolaşan çok fazla eşcinsel müşterimiz var. Gay-lezbiyen turistlerin Türkiye'de tercih ettiği belli lokasyonlar yok, her yere gitmek istiyorlar. Mesela geçen sene San Francisco'dan 19 kişilik bir grubum gelmişti. 11 günlük bir tur yaptılar. Kapadokya, Dalaman, Fethiye, Ölüdeniz, Efes, Bergama, İzmir, İstanbul'da gezdiler, gece hayatıyla da hiç ilgilenmediler."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.