Pazar 24.04.2011
Son Güncelleme: Cumartesi 23.04.2011

Dergileri fethetti, sıra sokaklarda

Prada'nın ilkbahar-yaz koleksiyonu, birkaç ay içinde tam 48 moda dergisine kapak oldu. Canlı renkler ve eğlenceli desenlerden oluşan koleksiyon, sezonun trendlerini de özetliyor

Bir-iki aydır hangi yabancı moda dergisini alsanız, kapağında aynı markaya ait kıyafetler var. Amerikalı aktris Amanda Seyfried hem Amerikan Elle'inin hem de İngiliz Marie Claire'inin kapağında renkli çizgili elbiselerle görüntülenmiş. Gisele Bündchen, Çin Vogue'unun kapağında aynı eteğin yeşil versiyonuyla poz veriyor. Elton John, yine muz desenli gömleğiyle POP dergisinin kapağında. Vogue dergisinin Yayın Yönetmeni Anna Wintour ise Wall Street Journal dergisinin kapağında aynı koleksiyondan bir parçayla poz veriyor: Kendi hayatını karikatürize eden filmin ismi gibi; 'şeytan' Wintour, gerçekten de Prada giyiyor. Ünlü İtalyan markası iddialı bir rekora koşuyor: Prada, yaz koleksiyonundan farklı parçalarla son aylarda tam 48 derginin kapağında yer aldı. Bunda elbette Miuccia Prada'nın 'trend takip etmeyen, trendleri belirleyen' vizyonunun rolü büyük. Tasarımcıların ilham almak için baktığı tasarımcı her sezon yepyeni teknikler, silüetler sunuyor modanın hizmetine. Bu trendleri bir sonraki sezona diğer tasarımcılar uyguluyor, sonra da zaten hızlı modaya mal oluyor ve sokaklara iniyor.
ABARTILI BİR SADELİK
'Tasarımcıların tasarımcısı' Prada'nın bu seneki kapak hakimiyetinin sebebi ise, ünlü moda yazarlarının "Olağanüstü," ve "Bugüne kadar yaptığı en cesur kıyafetler," diye yorumladığı koleksiyonu. "Minimalizmden sıkılmıştım," diyen Prada, bu koleksiyonda nasıl 'minimal barok' bir görünüm yaratacağını düşünmüş; minimalist kesimleri canlı renkler, ve eğlenceli desenlerle birleştirmiş. Moda yazarlarının, Milano Moda Haftası'ndan beri yere göğe sığdıramadığı koleksiyonu dergi editörleri de çok sevmiş belli ki; her dergide Prada var. Peki bir koleksiyon neden bunca dergiye kapak olur? Soruşturduk...

Koray Birand - Moda fotoğrafçısı
Çok kuvvetli bir görünüm, mutlaka çekmek istiyorsun
"Prada'nın kampanyalarında hep bir sanatsal duruş oluyor. Bu sezon da blok renk ve desenleri öyle güzel sunmuşlar ki, çekime Prada kıyafet geldiğinde, bir fotoğrafçı olarak özen gösteriyorsun; kıyafeti farklı bir markayla beraber kullanmak bile istemiyorsun. Öyle bir ruh yaratılmış ki, bu kuvvetli görünümleri mutlaka çekmek istiyorsun. Trendsetter bir marka olduğu için zaten dergide kullanıyorsun. Trendleri belirlediği için de kapağa taşınıyor. Miuccia Prada koleksiyon hem sanatçı, hem işkadını, hem de bir küratör gibi düşünüyor. Bu özellikler bir araya gelince de hem fotoğrafçının, hem editörün, hem de modaseverlerin ihtiyacına cevap veriyor."
Hakan Öztürk - Moda Editörü
Görsel yönü çok güçlü
"1950'ler ve Güney Amerika temalı ve bu temayı kullanan tek koleksiyon. İddialı renkler ve etnik motifler bir arada kullanıldığı için de görsel yönü çok kuvvetli. Bu yüzden de moda editörleri tarafından tercih sebebi. Fotografik olarak çok güçlü bir koleksiyon. Ayrıca çok dergide çıkmasına rağmen hiç sıkıcı gelmiyor çünkü değişik editörler tarafından farklı stiller ve çekim teknikleriyle birbirinden çok farklı yorumlanıyor. Bir de tabii markanın güçlü bir halkla ilişkiler çalışması var arka planda."
Eda Göklü Harper's Bazaar - Genel Yayın Y.
Farklı, şaşırtıcı, akıllarda yer eden bir koleksiyon
"Bir dergiyi okuyucuyla buluşturan ilk temas, göz temasıdır; derginin kapağında başlar. Bu yüzden kapak kriterleri çok nettir; çarpıcı, ilham verici, etkileyici, akılda kalıcı olmalıdır. Okuyucuyu baştan çıkarmak için sadece birkaç saniyesi vardır. Kapağın modaya dair bir tavrı, fikri olması beklenir. Bir şey söylemeli, yeni sezonun kuralını belirlemelidir. Prada'nın bunca dergiye kapak olması da tüm bu kriterlerle alakalı bence. Çok parlak, renkli, çizgili, egzotik hayvanlardan meyvelere her çeşit desenin yer aldığı, baharın coşkusunu hissettiren bir koleksiyon yaratmış Miuccia Prada. Modayı, koleksiyonları takip etmeyenlerin bile akıllarında yer edecek farklı, şaşırtıcı bir koleksiyon."
Ulaş Eryavuz - Grafik tasarımcı (Bravo İstanbul)
Çizgiler dikkat çekici ve sıcak bir his uyandırıyor
"Prada'nın dergilere verdiği ilanların sayısını düşününce dergiciliğin kurallarına göre editoryal karşılığını görüyorlar aslında. Ama tabii ki çizgilerin gücü ve renklerin canlılığı da bir o kadar önemli. Çizgiler hep çok dikkat çekici olmuştur. Bu sezon renklerin bu kadar canlı olması da Prada'nın bu kadar gözler önünde olmasını sağlıyor. Biz de afiş tasarlarken ya da farklı işler yaparken çizgileri çok kullanıyoruz. Hem dikkat çekiyor, hem de nedense insanlarda sıcak bir his bırakıyorlar."
Aslı Abbasoğlu - Tasarımcı (Blender Originated)
Modanın biraz eğlenceye ihtiyacı vardı
"Aslında bunun sorumlusu (başka birçok konuda olduğu gibi) yine Celine markasının kreatif direktörü Phoebe Philo. Onun yüzünden çeneye kadar iliklendi beyaz gömlekler, kenara kaldırıldı takılar ve unutuldu desenler. İlk sıcak hava dalgası Avrupa'yı vurduğunda kadınlar fazla minimalizmden, gardıropları da beyaz, devetüyü ve siyahtan sıkılmıştı. Belki bu sıkkınlıktan, belki tüm yaz trendlerini tek bir görünümde toplayabildiğinden, belki en sıkıcı çekime bile müthiş bir grafik etki kattığı için, belki de çalışkan pazarlama departmanları yardımıyla neredeyse Brangelina kadar kapak olmayı başardı. Modanın biraz eğlenceye ihtiyacı vardı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.