Son Güncelleme: Cumartesi 23.04.2011
Dergileri fethetti, sıra sokaklarda
Prada'nın ilkbahar-yaz koleksiyonu, birkaç ay içinde tam 48 moda dergisine kapak oldu. Canlı renkler ve eğlenceli desenlerden oluşan koleksiyon, sezonun trendlerini de özetliyor
ABARTILI BİR SADELİK
'Tasarımcıların tasarımcısı' Prada'nın bu seneki kapak hakimiyetinin sebebi ise, ünlü moda yazarlarının "Olağanüstü," ve "Bugüne kadar yaptığı en cesur kıyafetler," diye yorumladığı koleksiyonu. "Minimalizmden sıkılmıştım," diyen Prada, bu koleksiyonda nasıl 'minimal barok' bir görünüm yaratacağını düşünmüş; minimalist kesimleri canlı renkler, ve eğlenceli desenlerle birleştirmiş. Moda yazarlarının, Milano Moda Haftası'ndan beri yere göğe sığdıramadığı koleksiyonu dergi editörleri de çok sevmiş belli ki; her dergide Prada var. Peki bir koleksiyon neden bunca dergiye kapak olur? Soruşturduk...
Koray Birand - Moda fotoğrafçısı
Çok kuvvetli bir görünüm, mutlaka çekmek istiyorsun
"Prada'nın kampanyalarında hep bir sanatsal duruş oluyor. Bu sezon da blok renk ve desenleri öyle güzel sunmuşlar ki, çekime Prada kıyafet geldiğinde, bir fotoğrafçı olarak özen gösteriyorsun; kıyafeti farklı bir markayla beraber kullanmak bile istemiyorsun. Öyle bir ruh yaratılmış ki, bu kuvvetli görünümleri mutlaka çekmek istiyorsun. Trendsetter bir marka olduğu için zaten dergide kullanıyorsun. Trendleri belirlediği için de kapağa taşınıyor. Miuccia Prada koleksiyon hem sanatçı, hem işkadını, hem de bir küratör gibi düşünüyor. Bu özellikler bir araya gelince de hem fotoğrafçının, hem editörün, hem de modaseverlerin ihtiyacına cevap veriyor."
Hakan Öztürk - Moda Editörü
Görsel yönü çok güçlü
"1950'ler ve Güney Amerika temalı ve bu temayı kullanan tek koleksiyon. İddialı renkler ve etnik motifler bir arada kullanıldığı için de görsel yönü çok kuvvetli. Bu yüzden de moda editörleri tarafından tercih sebebi. Fotografik olarak çok güçlü bir koleksiyon. Ayrıca çok dergide çıkmasına rağmen hiç sıkıcı gelmiyor çünkü değişik editörler tarafından farklı stiller ve çekim teknikleriyle birbirinden çok farklı yorumlanıyor. Bir de tabii markanın güçlü bir halkla ilişkiler çalışması var arka planda."
Eda Göklü Harper's Bazaar - Genel Yayın Y.
Farklı, şaşırtıcı, akıllarda yer eden bir koleksiyon
"Bir dergiyi okuyucuyla buluşturan ilk temas, göz temasıdır; derginin kapağında başlar. Bu yüzden kapak kriterleri çok nettir; çarpıcı, ilham verici, etkileyici, akılda kalıcı olmalıdır. Okuyucuyu baştan çıkarmak için sadece birkaç saniyesi vardır. Kapağın modaya dair bir tavrı, fikri olması beklenir. Bir şey söylemeli, yeni sezonun kuralını belirlemelidir. Prada'nın bunca dergiye kapak olması da tüm bu kriterlerle alakalı bence. Çok parlak, renkli, çizgili, egzotik hayvanlardan meyvelere her çeşit desenin yer aldığı, baharın coşkusunu hissettiren bir koleksiyon yaratmış Miuccia Prada. Modayı, koleksiyonları takip etmeyenlerin bile akıllarında yer edecek farklı, şaşırtıcı bir koleksiyon."
Ulaş Eryavuz - Grafik tasarımcı (Bravo İstanbul)
Çizgiler dikkat çekici ve sıcak bir his uyandırıyor
"Prada'nın dergilere verdiği ilanların sayısını düşününce dergiciliğin kurallarına göre editoryal karşılığını görüyorlar aslında. Ama tabii ki çizgilerin gücü ve renklerin canlılığı da bir o kadar önemli. Çizgiler hep çok dikkat çekici olmuştur. Bu sezon renklerin bu kadar canlı olması da Prada'nın bu kadar gözler önünde olmasını sağlıyor. Biz de afiş tasarlarken ya da farklı işler yaparken çizgileri çok kullanıyoruz. Hem dikkat çekiyor, hem de nedense insanlarda sıcak bir his bırakıyorlar."
Aslı Abbasoğlu - Tasarımcı (Blender Originated)
Modanın biraz eğlenceye ihtiyacı vardı
"Aslında bunun sorumlusu (başka birçok konuda olduğu gibi) yine Celine markasının kreatif direktörü Phoebe Philo. Onun yüzünden çeneye kadar iliklendi beyaz gömlekler, kenara kaldırıldı takılar ve unutuldu desenler. İlk sıcak hava dalgası Avrupa'yı vurduğunda kadınlar fazla minimalizmden, gardıropları da beyaz, devetüyü ve siyahtan sıkılmıştı. Belki bu sıkkınlıktan, belki tüm yaz trendlerini tek bir görünümde toplayabildiğinden, belki en sıkıcı çekime bile müthiş bir grafik etki kattığı için, belki de çalışkan pazarlama departmanları yardımıyla neredeyse Brangelina kadar kapak olmayı başardı. Modanın biraz eğlenceye ihtiyacı vardı."
EN SON HABERLER
- 1 Ülkeler, TikTok’a karşı harekete geçti
- 2 Hep mutlu olmak zorunda değiliz
- 3 Sevgiliye ulaşmak için ses ve söze ihtiyaç var
- 4 Bu okullarda anne-baba adayları eğitiliyor
- 5 Boğaz’da kürek keyfi kabus olmasın
- 6 Aykırı bir ikon
- 7 Evde akıllı cihazlara yer açın güvenliği de ihmal etmeyin
- 8 Kuruluş Osman’ın Ulcay’ı Ümit Kantarcılar’dan samimi açıklamalar! “Dizi ve sinema sektöründeki başarımız tesadüf değil”
- 9 Dünya çatışıyor ABD kazanıyor
- 10 Türklerin Lahey’deki hayatı: Gurbet, gözyaşı ve umut