Pazar 11.12.2011

Modacılar zaman kapsülüne girerse ne olur?

Modaya yön veren 34 isim, geliri bir yardım kuruluşuna bağışlanmak üzere, kendileri için özel olan bir eşyalarını açık artırmayla sattı. Modacılar bu parçayı belirlerken, "Zaman kapsülüne ne koymak istersiniz?" sorusundan yola çıktı

"Zaman kapsülü icat edilmedi," diyerek yazıya girmeyi borç bilirim. Ama 'zaman kapsülü' fikrinden yola çıkarak, iyi bir amaca hizmet eden bir açık artırma gerçekleştirildi geçtiğimiz hafta. Aslına bakarsanız, bir elbise veya takı bağışlayarak, açık artırmadan elde edilen kazancı hayır kurumlarına bağışlayanlara alışkınız. Ve tabii ne kadar yaratıcı fikir sunar, ne kadar çekici bir organizasyon düzenlerseniz, o kadar para toplayacağınız malum. İşte o ilginç açık artırmalardan biri de geçtiğimiz hafta, internette, eBay'de düzenlendi. 20. yılını kutlaması vesilesiyle, İngiliz moda dergisi Dazed&Confused, geliri, dünya genelinde fakirlikle savaşan yardım kuruluşu Oxfam'a bağışlanmak üzere, ünlülerden topladığı 'zamansız' 34 parçayı açık artırmaya çıkardı. Benim, Zaman Kapsülü adı altında düzenlenen bu organisazyonu SABAH Pazar'a taşımamın sebebi ise, bağışlanan parçaların hepsinin son derece ilginç olması. Aralarında, Lanvin'in tasarımcısı Alber Elbaz, İngiliz fotomodel Kate Moss, Cambridge Düşesi Kate Middleton'ın gelinliğini tasarlayarak adını tüm dünyaya duyuran Alexander McQueen markasının baştasarımcısı Sarah Burton ve Gucci'nin tasarımcısı Frieda Giannini'nin de bulunduğu, modaya yön veren 34 kişiden, onlar için özel olan bir parçayı bağışlamaları istendi. Bu 'moda figürleri' de bağışlayacakları parçayı, hikayesiyle birlikte bir zaman kapsülüne konduğunda, gelecek yüzyılda da anlam ifade edeceğini düşleyerek belirledi. Benim açık artırmadaki favorim, Sarah Burton'ın makası oldu. Burton, makasının yanına, "El işçiliği ve işleme, tasarımlarımın olmazsa olmazı. Ama makaslar her şeyin başlangıcı," notunu düşmüş. 574 liraya satılan makas kadar, Hollanda çıkışlı Viktor&Rolf markasının tasarımcılarının seçimi de şıktı. Viktor Horsting ve Rolf Snoeren, 1998'deki ilk haute couture şovları Atomic Bomb için ilham kaynağı olan minyatür bebeği zaman kapsülüne koymuştu. Bebek, 230 liraya alıcı buldu. Kate Moss, Adidas spor ayakkabılarını; tasarımcı Donatella Versace, Swarovski taşlı çakmağını yerleştirmişti zaman kapsülüne. Bir başka tasarımcı, Karl Lagerfeld ise "20 yılda ancak bu kadar yaptım. Chanel ve ben," notuyla askıya asılı bir yaka ve kravat; Alber Elbaz ise "Hazırlanma aşamamda son dokunuş," olarak nitelendirdiği, kendisiyle özdeşleşen papyonunu bağışladı.
TOPLAM GELİR 13 BİN 512 LİRA
Ayrıca, Maison Martin Margiela markasının 20. yılı şerefine üretilen minyatür ceket, modacı Vivienne Westwood'un Etik Moda Afrika Projesi için ürettiği bir çanta ve bir Dolce&Gabbana büstiyeri de satışa çıktı. Tasarımcılar Frieda Giannini ve Rick Owens, zaman kapsülüne müzik koymayı tercih etti. Giannini'nin seçimi, "Beni anlatıyor," dediği David Bowie albümü; Owens'ınki ise kendi defilesinde kullandığı müziklerden oluşan bir albüm oldu. Sahne tasarımcısı Gary Card, moda editörü Robbie Spencer, fotoğrafçı Rankin, tasarımcılar Christopher Kane ve Gareth Pugh, büst ve objeler; Stephen Jones ve Hussein Chalayan imzalı birer kitaplarını; Yohji Yamamoto ise imzalı bir illüstrasyonunu bıraktı kapsüle. Dazed&Confused dergisinin yaratıcısı, aynı zamanda Kate Moss'un kızı Lila Grace'in babası da olan Jefferson Hack ise "İlk sanat kitaplarımdan biri," dediği, Andy Warhol Index adlı kitapla hatırlanmak istedi. Açık artırmadan toplam 13 bin 512 lira gelir elde edilirken; en pahalı parça, 2 bin 350 lira ile Kate Moss'un spor ayakkabısı oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.