Pazar 29.01.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 28.01.2012

'Ateşten gömlek' onların üniforması

Seda Sayan, Gönül Yazar, Sezen Aksu ve son olarak İpek Tuzcuoğlu... Onların ortak noktası, adına evlilik denilen ateşen gömleği birden çok kez giymiş olmaları. Peki, pek çok kadın 'uygun bir eş' bulmak için yıllar harcarken, ünlüler nasıl bu kadar sık evlenebiliyor

Evlilik kiminin rüyası, kiminin kabusu. Birinin cenneti, ötekinin cehennemi. Bazıları içinse eşinin davranışları doğrultusunda kapısı ya cennete ya da cehenneme açılacak olan 'araf'. Sizin evliliğe dair düşüncelerinize bunlardan hangisi uyuyor bilinmez. Ama emin olun, çevrenizde evliliği sizden farklı yorumlayan kişiler de var. Bu farklılıklar nedeniyle, evliliğin tanımına ve nasıl yaşanması gerektiğine yönelik tartışmalar asırlardır devam ediyor. Tartışmaların odak noktasında ise geçmişte olduğu gibi günümüzde de kadınlar yer alıyor. Çünkü popüler kültür, evliliğin kadınlar için zorunlu olduğu inancını her fırsatta vurguluyor. Yerli dizilerde, 'evde kalmak' bir mizah ve aşağılama unsuru olarak kullanılıyor. Yabancı dizilerde de durum farksız. Kendi ayakları üzerinde duran metropol kadınlarının hikayesini anlatan Sex and the City dizisinin bile neredeyse evliliği kutsayan bir şekilde sonuçlanması bunun bir göstergesi. Nihayetinde kadınlar, hem geleneklerin hem de popüler kültürün etkisiyle kendilerini evlenmeye zorunlu hissediyor. Bazıları kafalarına uygun eş bulmayı başarıyor, bazılarıysa 'Bu yaşa geldim, artık daha iyisini bulamam,' diyerek yeterince sevmedikleri kişilerle evleniyor. Para pul kaygısıyla yapılan evlilikler de, hızla yaygınlaşıyor. Ama evlilik hangi düşünceyle yapılmış olursa olsun, kadınlar ilk evliliklerini korumak için büyük çaba sarfediyor. Çünkü ilk evlilik boşanmayla sonuçlanırsa, kadına yönelik toplumsal baskı yeniden ortaya çıkıyor. Toplum, evlilikle sosyal statüsünü 'yükselttiği' kadını, boşanmanın ardından kolektif bilincimizde daha düşük statüye sahip 'dul' kelimesiyle nitelemeye başlıyor. Ta ki, kadın yeniden evlenene kadar. Ancak elbette ikinci veya üçüncü evliliklerin yapılma ihtimali, ilkinden çok daha düşük.

REKOR, SAYAN VE YAZAR'DA
Söz konusu ünlü kadınlar olduğunda ise yukarıda bahsettiğimiz kural, zorunluluk ve etiketlerin çoğu geçerliliğini yitiriyor. Şarkıcılar, oyuncular ve göz önündeki diğer sanatçılar, toplumsal teamülleri pek de umursamadan birbiri ardına evlenip, sahip oldukları maddi bağımsızlığın etkisiyle kolayca boşanabiliyor. Altışar kez evlenen Gönül Yazar ve Seda Sayan ile dört kez evlenen Sezen Aksu, ilk akla gelen örnekler. Son olarak geçen temmuzda ikinci eşinden boşanan oyuncu İpek Tuzcuoğlu da hafta içinde nişanlanarak, üçüncü kez evlilik yoluna girdi. Dünya çapında üne sahip kadın sanatçılar arasında da çok sayıda evliliğe imza atanlar mevcut. İlk evliliğini akademisyen Murat Belge'nin babası gazeteci Burhan Belge ile yapan oyuncu Zsa Zsa Gabor, Paris Hilton'un büyük dedesi Conrad Hilton'un da aralarında bulunduğu tam dokuz kişiyle evlendi. Elizabeth Taylor, ikisi Richard Burton ile olmak üzere sekiz, son eşi David Gest'ten 'kötü öpüştüğü' gerekçesiyle ayrılan Liza Minelli ise dört evlilik yaptı. Brigitte Bardot da dört kez evlenen ünlülerden. Peki, çevremizdeki pek çok kadın evlenecek kişi bulamazken veya kendilerini sona erdiremedikleri mutsuz evliliklere hapsederken, ünlü hemcinsleri nasıl oluyor da hem evlenmekte hem de evliliklerini bitirmekte bu kadar başarılı oluyor? Bu soruyu Türkiye'nin önde gelen evlilik ve ilişki uzmanlarına sorduk.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.