Giriş Tarihi: 4.3.2012

Her sezon bu işi bırakıyoruz

Bu sezon markalarının 20. yılını kutlayan Ayşe ve Ece Ege, ızdıraplı marka yaratma sürecini anlattı. "Her sezonu 'Bu işi bırakıyoruz,' diyerek kapatıyoruz, ama bir 20 yıl daha buradayız," diyen Ege kardeşlerin asıl hedefi belli: "Doğru yatırımcıyla beş yıl sonra Prada olacağız"

Dice Kayek markasıyla bir sezonda 15 bin parçayı, dünyanın dört bir yanında, 90'dan fazla satış noktasında müşterilerine sunan Ece ve Ayşe Ege, bu yıl modada 20. yılını kutluyor. Başladıkları günden bu yana, tasarım dünyasında hayran sayılarını katlayarak artıran kardeşler, 20. yılları şerefine bu yaz, alt markaları Mackha'da da satışa çıkacak Dice Kayek Black Label'ı hazırladı. Yeni koleksiyon, Ayşe ve Ece Ege'nin 20 yılda kadını taşıdığı noktanın özeti.
- 20 yıl önce ileride dünyada bu kadar takdir gören bir marka olacağınızı tahmin ediyor muydunuz?
- Katiyen tahmin etmiyorduk. Paris'teki ilk fuarımıza katıldığımızda, öyle zorluklar yaşamıştık ki, 'Bu sezon gelen talepleri karşılayalım ve bu işi bırakalım,' demiştik. Aslına bakarsanız, 20 yıldır her sezon aynı şeyi diyoruz, ama hâlâ devam ediyoruz.

İLK KOLEKSİYONLA KEŞFEDİLDİK
- Ne olmuştu, beğenilmemiş miydi işleriniz?
- İlk koleksiyonumuzda romantik beyaz gömlekler hazırlamıştık. Gömleklere, elde çiçekler ve gerçek gibi görünen böcekler işlemiştik. Fuarda bizi çok kötü bir yere koydular, buna rağmen dünyanın en büyük markalarından siparişler aldık. Bergdorf Goodman'dan Barneys New York'a kadar, dünyanın en büyük satın almacıları, bizim koleksiyonumuzu istedi. Tabii özgüvenimiz tavan yaptı, ama kısa süre sonra, biz de, özgüvenimiz de yerlerdeydik.
- Bir tasarımcının hayali değil mi buralara satmak, siz neden sevinemediniz?
- Ürettiğimiz numunelerden nasıl seri üretime geçilir, bilmiyorduk. Bin parçaya yakın sipariş aldık. Bu kadar çok adedi üretecek altyapımız yoktu. Eş dost yardımıyla, sabahlara kadar çalıştık. Siparişi teslim edeceğimiz adresin önünde, arabanın içinde çiçek dikmeye çalıştığımızı hatırlıyorum.
- Siparişleri teslim edebildiniz mi?
- Yok canım, yarısını teslim ettik, yarısını edemedik. Çok süründük ama dünyanın en iyi mağazalarına satmak bizi kamçıladı. 'Barneys'e sattık, hem de bizi vitrine koydular,' heyecanıyla ikinci koleksiyona başladık. Her sezon binlerce aksilikle, 'Bu son,' diyerek, 20 yılı devirdik.
İYİ TASARIMI UCUZA SATIYORUZ
- Başladıktan 20 yıl sonra, kendinizi görmek istediğiniz yere geldiniz mi?
-Marka bilinirliğimiz artık tartışılmıyor. Markamızın hem müşteriden hem de profesyonellerden geri dönüşleri harika. Bu sezon Fransa'nın en büyük mağazalarından Galeries Lafayette, John Galliano'yu çıkardı, onun yerine bizim mallarımızı yerleştirdi. Bonmarche'de en iyi satan markalardan biriyiz. Celine'den Christian Dior'a, pek çok markanın olduğu bir katta, en iyi satanlardan biriyiz. Bu anlamda geldiğimiz yerden çok memnunuz.
- Sizce neden iyi satıyorsunuz?
- Biz en iyi malı, daha ucuza satabiliyoruz. Büyük markaların masrafları da dev. Masrafları ürünlerine yansıtmak zorun dalar. Biz, en az bu markalar kadar iyi tasarım parçaları, yüzde 40 daha ucuza satma lüksüne sahibiz.
- Bundan 20 yıl sonra markanızın nerede olacağını tahmin ediyorsunuz?
- 20 yıl için değil, gelecek beş yılki planlarımızı yaptık. Senegal'den Tayvan'a kadar, aklınıza gelebilecek her noktadan müşterilerimiz var. Şimdi bizim için bir yatırımcıyla daha da büyüme dönemi, bunun altyapısını hazırlıyoruz. Doğru yatırımcıyla beş yıl içinde Prada oluruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.