Pazar 11.03.2012

'Almazsak ölürüz' modası

Japonların mağaza önünde sırada beklediği dönem kapanmıştı ve artık demokratik alışverişle kimse bir şeye sahip olmakta zorlanmıyordu, öyle mi? Siz H&M'in moda devi Marni'yle işbirliğiyle oluşan koleksiyonun lansmanındaki izdihamı görmediniz

Sabah, 'Sabah' dediysem gecenin saat 03.00'ünde sıraya girmeye başlamış, H&M'in Marni koleksiyonuna sahip olmak isteyen moda bağımlıları. Ben, geçtiğimiz perşembe kendimce alışveriş için çok erken bir saat olan 08.30'da İstinye Park'taki mağazanın kapısına geldiğimde, sıraya girmiş takriben 200 kişiyle karşılaştım. Bu grubu iki klasmana ayırmam, yanlış olmayacak. Birinci grubu, alnının teriyle koleksiyondaki her parçadan bir tane alma hakkını bekleyenler oluştururken; ikici gruba dahil olanların konuyla uzaktan yakından hiçbir alakası yoktu. Sözünü ettiğim ikinci grup insan kalabalığının sabahın köründe, kapalı bir alışveriş merkezinde beklemeye iten neden, moda bağımlısı iş verenler olmalıydı. Kapıda bekleşen şoförler, ev hizmetlileri de ellerinde katalogla iş verenlerinin talimatlarını layıkıyla yerine getirme derdindeydi. Anlayacağınız, markanın Türk pazarına girdiği 2010 yılından itibaren bu kez Marni ile gerçekleştirilen üçüncü tasarımcı işbirliğinde artık müşteriler sistemi çözmüştü. Olayı çözen sadece müşteriler de değildi. Dünya genelinde sekiz yıl önce Karl Lagerfeld ile başlayan iş birliklerinde H&M de kendi payında deneyim edinmişti. İlk yıl bir parça Karl Lagerfeld'e sahip olmak için markanın Londra'daki Old Brompton Sokağı'nda yaşanan izdihamı birebir yaşamış biri olarak, İstinye Park'taki bileklik sisteminden çok etkilendim.
40 ülkede aynı yöntem uygulandı
Türkiye'de İstinye Park, Marmara Forum ve Ankara Gordion olmak üzere üç mağazada satışa çıkan koleksiyon için sıraya giren ilk 130 kişiye, yedi farklı renkte bileklik verildi. Her bir bileklik sahibi, kendisine söylenen saat aralığında, mağaza görevlileri tarafından korunan demir parmaklıklı alana girip, 10 dakika alışveriş yapma hakkı kazandı. Dünyanın 40'tan fazla ülkesinde konumlanan ve 2 bin 600'den fazla mağazaya ulaşan H&M'in 260 mağazasında eş olarak yürütülen bu uygulamayla kimsenin hakkı yenmedi, kimse kayırılmadı. H&M Türkiye'ye giren 7 bin parçalık Marni at H&M koleksiyonu, öyle büyük bir ciddiyetle korundu ki bırakın sosyetikleri, ikoncanları, torpillileri, marka çalışanları bile bilekliksiz alışveriş yapamadı. H&M Türkiye İletişim Müdürü Pelin Atay, "Bizim bileklik almamız için bugün işten izin almamız ve gelip sıraya girmemiz gerekiyor," derken, markanın Genel Müdürü Leif Spang ise çalışma saatleri bitince gözüne kestirdiği erkek parçalarından satın almayı düşündüğünü söyledi. Anlayacağınız H&M Genel Müdürü bile kendisine ayrımcılık yapmadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.