Pazar 27.05.2012
Son Güncelleme: Pazar 27.05.2012

Google'ın farkı doodle

Google'ın elektronik müziğin babası Robert Mood için tasarladığı interaktif logo çok beğenildi. Biz de doodle adı verilen bu logoların 14 yıllık geçmişine bir göz atalım dedik

Yaratıcılık konusunda rakiplerinin hep bir adım önünde olan Google, doodle adlı özel logolarıyla ilgi çekmeye devam ediyor. İcat ettiği Moog Synthesizer'la elektronik müziğin ortaya çıkmasına zemin hazırlayan Robert Moog'ı anan bu haftaki interaktif doodle'ın çok beğenilmesi ve kalıcı bir sitede kurcalanabilir hale dönüştürülmesi üzerine, doodle'ların gelişimine göz atalım dedik.
İlk doodle, 30 Ağustos 1998'de Google'ın kurucuları tarafından tasarlandı. Burning Man Festivali'nin simgesiyle süslenen doodle'ın yaratılma nedeni, Page ve Brin'in kullanıcılara "Festivale gidiyoruz, server'larda bir sorun olursa ilgilenemeyeceğiz," mesajını vermek istemeleriydi.
Kısa süre sonra yeni doodle'lar yaratma görevi, Google logosunun da yaratıcısı olan webmaster Dennis Hwang'a teslim edildi. O ve ekibi, bugüne kadar ABD'li kullanıcılar için 300, diğer ülkeler içinse 700'in üzerinde doodle tasarladı.
Andy Warhol, Albert Einstein, Leonardo da Vinci, Nikola Tesla, Michael Jackson, Akira Kurosawa, Freddie Mercury, Samuel Morse ve Mahatma Gandhi, doğumgünleri doodle'larla kutlanan isimlerden yalnızca birkaçı.
Türkiye'ye özel ilk doodle, 2007'de 23 Nisan için tasarlandı. 'Yerli' doodle'larda Nasrettin Hoca, Evliya Çelebi, Mimar Sinan, Cahit Arf gibi tarihimizde iz bırakan kişilere yer verildi.
21 Mayıs 2010'da ilk interaktif doodle kullanıcılara sunuldu. Efsane oyun Pac Man'in oynanabilir bir versiyonunu içeren doodle o kadar ilgi çekti ki, milyonlarca kişinin mesai sırasında oyunu oynaması nedeniyle, küresel ekonomi bir günde yaklaşık 120 milyon dolar zarar etti.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.